Gå til innhold

Gå opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Okay, 'first things first'.

Jeg er rundt 190 cm høy, og ligger vel en 7-8 kilo under "idealvekten". Jeg har ikke trent skikkelig på vel 5 mnd, og jeg akter å gjøre noe med det. Før trente jeg ca 4 ganger i uken, som gav meg større overskudd i hverdagen, (dere trenger ikke foreslå VitaePro, nei takk! :D) dette skal jeg begynne med igjen, hvis ikke oftere. Tenker også å begynne med kampsport igjen, muligens boksing. Jeg har i lang tid veid rundt 75-80 kilo, men med tanke på min høyde hadde det ikke skadet med en ekstra 10. Jeg har søkt på nettet etter tips om hva jeg bør spise, men finner bare slankekurer og drit som jeg ikke trenger. Til og med gode treningsprogram kan være vanskelige å finne. Dette er vel fordi folk blir tjukkere og tjukkere. Men men, 'my point is': Hva bør jeg spise for å gå opp i vekt? Bortsett fra burgere og pizza altså, tenker sunn mat. Sant nok, jeg spiser en del grandiser, men det hender jeg mekker sammen en god salat eller noe. Desverre blir det altfor sjeldent. 'But then again', man legger ikke på seg av salat. Eller?

:hmm:

Endret av MaCh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.myrevolution.no/

Gainere kalles det, protein og karbohydrat.

Du kan også ta 5ss olje pr dag for 500kcal ekstra.

Opp i vekt = muskelmasse regner jeg med og ikke fett.

Isåfall må kaloriene ligge mellom 36-44 pr kg kroppsvekt pr dag sammen med et treningsprogram.

Alt dette finner du på lenken.For eks i artikler eller forum.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spis mer og sunn mat.

Tips: Havregryn, nøtter, kjøtt, fisk, egg, fullkorn, villris, avokado, cottage cheese, mager kesam, poteter, frukt, bær, grønnsaker, bønner... lista fortsetter i evigheter! :!:

Endret av eleganten
Lenke til kommentar

Man går opp i vekt av all mat så lenge man spiser nok.

Anbefaler deg iallfall 4 måltider per dag. Som mellommåltid kan du ta noen spiseskjeer rapsolje eller spise endel nøtter.

Havregryn som er nevnt her er også å anbefale.

Dessuten, hvis det ikke fungerer anbefaler jeg og kjøpe en gainer. Gainer er kalorier i pulverform som består av proteiner og karbohydrater.

Trikset er da å spise seg stappmett og så skylle ned med gainer etterpå. Siden det er drikke blir man ikke "mer" mett av det, men får fortsatt i seg overskudd med kalorier.

Dessuten hvis du skal begynne å trene vil jeg anbefale deg styrketrening og kutte ned på kardiotrening, siden det forbrenner mer igjen.

Lenke til kommentar
Går ikke akkuratt opp ivekt av sunn mat, men enig- sunn mat og så øke kcalmengden med olje og brukbare karbohydrater som for eks havregryn osv.

Gjør man ikke det? Da tror jeg noen har missforstått :D

Jepp, du har misforstått kraftig.

Usunn mat er usunn mykje fordi den gir ein uønska snarveg til vektøkning.

Rette måten å gå opp i vekt på er ved å auke mengda sunn mat/justere inntaket meir over på karbohydrater istaden for proteiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...