Ajaco Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Heisann, når man jobber med bilder i photoshop, er det by default en 1px bred ramme rundt bildet ditt. Er det noen måte å få fjernet denne rammen på? Det er ganske irriterende når jeg jobber med bilder der jeg selv legger på en 1px ramme, da blir det plutselig seenes ut som 2px. Om noen skjønte? : > Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Vet ikke akkurat hva du mener jeg, men i min PS 7.0 så har du en grå "rammekant" øverst, hvor det står image etc. Og du har merket for minimer, maximer og x for avslutt. Hvis jeg der trykker merket for maximer, forsvinner "rammen" og du får bildet "bart" til å arbeide med. RandiA Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Takk for svar. Men det du tenker på er vel windows sin ramme rundt alle vinduer? Jeg snakker om rammen rundt selve bildet. Kan illustrere jeg. Så spørsmålet er: Er det noen som vet hvordan jeg kan få fjernet rammen som kun vises i photoshop? Hadde vært utrolig mye lettere å jobbe uten denne. Endret 2. juli 2009 av Ajaco Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 :!: OK, skjønner...kan ikke se noe særlig ramme eller kant rundt bildene mine i PS jeg...... RandiA Lenke til kommentar
brk Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Tenker at den rammen vil være der uansett ajaco. Om du legger til en ekstra pixel viser windows 2, tviler på at det kan fjernes. Endret 3. juli 2009 av brk Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Hvis det er samme ramme vi snakker om, så synes også jeg at den er pyton. Må finnes en måte å fjerne den på. Jeg tar meg friheten å legge ved et bilde av den ramma jeg tror det er snakk om. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Jess, akuratt den rammen. HVORFOR skal den være der? Jeg vet hvor bildet mitt slutter.. Og om jeg jobber med ett hvit bilde, tar jeg svart bakgrunn, værre er det ikke. Ingen som vet hvordan man fjerner denne rammen? Endret 4. juli 2009 av Ajaco Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Preferences -> Interface -> Standard Screen Mode/Full Screen with Menus/Full Screen -> Border = None/Drop Shadow Endret 4. juli 2009 av OlavF Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Takk Men det der gjelder kun CS4, og jeg er ikke noe glad i den versionen + skolePC'n min har CS3. Men jeg får vel bare jobbe med CS4 frem til jeg finner en løsning på problemet i CS3. Noen som forslag til hvordan man kan få fjernet rammen i CS3? Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Det gjøres vel på akkurat samme måte i CS3? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Niks, jeg sjekka. Men det var ingenting i interface menyen som kunne gjøre dette Var kun i CS4. Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) trykk "f" til du får skjermmodus som har svart bg da? evt høyere klikk på grått felt og velg black som bg farge. har du hvert fall ikke noe border lengere i cs3 Endret 12. juli 2009 av Evenmosbek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå