FrilanserBob Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hei Driver å sysler litt med webdesign. Har sett en del sider som har menyer hvor bakgrunnen er bilder. Når man så fører musen over endres bakgrunnen. Selve teksten i "knappen" er vanlig tekst, ikke bilde. Er det noen som har noen gode koder for å lage slike menyer? Har prøvd å googlet litt uten å finne noe vettugt Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Om du kan utdype er det litt lettare. Om mogleg, gi nokre dømer. Eg trur nok me skal greie å hjelpe deg, eg har gjort liknande før. Vil du ha eit bilete som forandres når du peker over det, men samtidig ha ein konstant tekst skreven i HTML-koden? Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) har sett bruk av <div> og <li>, men kommer ikke på noen sider i farten. Vil kunne endre teksten i menyen ja Endret 2. juli 2009 av FrilanserBob Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg liker å bruke CSS til dette. Slik som det gjøres på følgende link: http://www.wellstyled.com/css-nopreload-rollovers.html Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 HTML: <div class="menyKnapp">Hovedsiden</div> <div class="menyKnapp">Informasjon</div> osv.. CSS: .menyKnapp { background: url(menyKnapp.gif) no-repeat; } .menyKnapp:hover { background: url(menyKnappHover.gif) no-repeat; } Kjapt forklart kan det gjøres sånn. Menyknappene vil nå ha bildet menyKnapp.gif som bakgrunn og teksten "Hovedsiden" og "Informasjon", og når du beveger musa over en av dem så vil bakgrunnen på den knappen bli menyKnappHover.gif med samme teksten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå