Gå til innhold

Egen optikk og utstyr i F-styrken

Anbefalte innlegg

Er i HV F-styrke og har AG3 med tennstempel, (søkt om å få det utlevert) men aldri vært på øvelse.

Bruker en del peng på utstyr og våpen, så derfor har jeg selvfølgelig montert optikk på Agen :)

"Millett DMS-1" 1-4x24 med illuminert retikkel.

Kikkerten kan brukes nesten som en aimpoint i SIBO/nærstrid på 1x og kan prikke 10ere på 200m med 4x. I tilegg kan ordinere jernsikter brukes da montasjen er "see thru"

Bilde av herligheten

Så hvordan reagerer disse F- gubbene av befal på eget utstyr? Vedder på det kommer meget ann på person til person, men sånn generelt? Noen som har gjort det samme? Tar jo så klart ansvar for eget utstyr og så klart ingen permanente modifikasjoner på våpen.

Prøvde å bruke mye eget utstyr under førstegangstjenesten, er jo så mye drit som blir utlevert, men hele nekta heletiden. Fenriken likte aldri iden jeg skulle se ut som en leiesoldat. :) Alle skulle stille likt og kjedelig.

Forståelig nok under førstegangstjenesten.

Vet at I-styrken kan bruke mye eget utstyr, til og med egen GRU (så klart innenfor rimelighetens grenser). Skulle vært i I-styren, men det passer ikke nå, må se om noen år.

Endret av Liestöl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har møtt folk som er i F-styrken som bruker en del eget utstyr, stridsvester, hjelmer ol. Har ikke hørt noe om at de er blitt nektet å gjøre det.

Så bruk eget til fram til du får kontra melding er mitt råd.

Og kom deg inn i ISTY'en.

Lenke til kommentar

F-styrken jeg er med i er en gjeng med sauer som ikke bryr seg om noe.

Antagelig bryr de seg lite med de 5 skuddene eller noe du skal skyte.

jeg vurderer sterkt å "melde meg ut" av det, bare dritt(jada, jeg har mulighet til det lovlig)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...