Gå til innhold

Trenger hjelp til å koble pc-surround til tv'en!

Anbefalte innlegg

Jeg har et Logitech X-540 surroundanlegg, og har tenkt til å prøve å få kobla det på tv'en. Jeg VET at dette er mulig, fordi jeg har hørt om folk som har hatt det på tv'en før. Alle høytallerne på anlegget kobles inn i bassen, og derfra er det følgene 3 plugger som skal inn i et lydkort: RØD, SVART, og GRØNN. Noen som vet noe om hvordan jeg skal koble dette? Hvilke kabler trenger jeg? Spørr hvis det er noe! (Tilkoblinga er generelt til TV, pga. at jeg skal kjøpe meg ny tv nå, er ikke helt sikker på hvilken enda ;) ).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Du kan ikke få surroundlyd rett fra TV-en, men fra DVD-spilleren er det absolutt mulig. Jeg husker å ha sett et "koblingsskjema" for dette en gang.

Lenke til kommentar
Du kan ikke få surroundlyd rett fra TV-en, men fra DVD-spilleren er det absolutt mulig. Jeg husker å ha sett et "koblingsskjema" for dette en gang.

Får ikke ekte surround nei, men trenger å få lyd i alle høytallerne via tv'en:) Har sett folk som har kobla opp dette, men skjønner ikke hvordan! EDIT: Har valgt tv nå: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=444117

Lydingangene på tv'en er følgende:

-1 x kompositt video/lyd-inngang ( RCA phono x 3 ) - side

-1 x digital lydutgang (optisk) ( TOSLINK ) - bak

-1 x lydinngang ( RCA phono x 2 ) - bak

-1 x lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm ) - bak

-1 x lydutgang ( RCA phono x 2 ) - bak

Kanskje det blei lettere å hjelpe nå! :innocent:

Lenke til kommentar

Får ikke ekte surround nei, men trenger å få lyd i alle høytallerne via tv'en:) Har sett folk som har kobla opp dette, men skjønner ikke hvordan! EDIT: Har valgt tv nå: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=444117

Om anlegget ditt har digital optisk lydutgang kan du bare skaffe en slik kabel og thats it :thumbup:

Lenke til kommentar

Om anlegget ditt har digital optisk lydutgang kan du bare skaffe en slik kabel og thats it :thumbup:

Yeeh, men fikk fiksa det nå :thumbup:

Var mye lettere enn jeg trodde det skulle være, lol :p

Lenke til kommentar

Ok, har noe jeg lurer på mens jeg venter på at recieveren skal komme i hus:

Dersom jeg har HDMI-kabel fra Xbox og TV-boks til reciever, og HDMI til TV. Hvordan får jeg da bilde til å gå via HDMI, og lyd til å gå til høytalere via vanlig høytalerledning?

Lenke til kommentar
Ok, har noe jeg lurer på mens jeg venter på at recieveren skal komme i hus:

Dersom jeg har HDMI-kabel fra Xbox og TV-boks til reciever, og HDMI til TV. Hvordan får jeg da bilde til å gå via HDMI, og lyd til å gå til høytalere via vanlig høytalerledning?

umh, jeg aner ikke:P men hvis du overfører alt via HD, skulle det jo funke^^ Men gir det kabelen som følger med xbox full HD? Den som har switch fra TV til HD TV.(Spørsmål fra min side) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...