Gå til innhold

[Løst]Den farlige tallerkenmannen

Ingvil

Anbefalte innlegg

En gang i Nattkinoens barndom (på NRK altså, ikke på ekte kino) så jeg en film som jeg tror hette "Den farlige tallerkenmannen", men jeg finner den ingen steder. Og ingen jeg spør kan huske den. Så det er mulig tittelen er feil.

Den handler i alle fall om en farlig tallerkenmann. Og den eneste scenen jeg husker foreløp omtrent slik: En mystisk mann i stor frakk blir jaget inn i en bakgård av én eller flere mennesker (hukommelsen er litt vag på statistene, det er tross alt sikkert over tjue år siden). Når han kommer frem til en branntrapp snur han seg og drar frem en tallerken fra frakken. Denne kaster han med iskald presisjon på forfølgeren(e). Som faller død(e) om.

Det er alt jeg husker. Men det var dritskummelt, og jeg hadde mareritt om denne farlige tallerkenmannen til langt opp i tenårene.

Jeg tror muligens at filmen var utenlandsk, men vet ikke sikkert. Noen som husker den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stenger denne tråden med henhold til refererte lenke(-r). Det finnes allerede en (eller flere) aktive tråder om denne tematikken. Brukere oppfordres til å forsette der.

Anbefaler trådstarter og andre interesserte tråden(-e):

I så måte.

Ikke glem å bruke søkefunksjonen før opprettelse av nye tråder.

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...