bruggz Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Kabelen som brukes har en "jord"(gjennomsiktig med kobberleder i og ellers er det 4 andre ledninger(Rød, svart, grønn og gul.) på selve tilkoblingsboksen er det en tilkobling for jord og 4 innganger(1-2-3-4) hvor skal de forskjellige fargene? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Om du kun skal ha over telefon/dsl så leveres denne på 2 tråder. Normalt blå/rød, men dette kan du voltmåle. Typen uttak "1-4" kjenner jeg ikke til, men om det er av den eldre typen så kobler du deg inn på 1 & 2. Poenget er da at blå/rød skal komme ut på de to midterste pinnene i uttaket. (rj45 pin 4&5). Om dette ikke løser saken så får du fylle på med mere info. Lenke til kommentar
bruggz Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Om du kun skal ha over telefon/dsl så leveres denne på 2 tråder.Normalt blå/rød, men dette kan du voltmåle. Typen uttak "1-4" kjenner jeg ikke til, men om det er av den eldre typen så kobler du deg inn på 1 & 2. Poenget er da at blå/rød skal komme ut på de to midterste pinnene i uttaket. (rj45 pin 4&5). Om dette ikke løser saken så får du fylle på med mere info. Tusen takk for svar , jeg dobbelsjekket netopp og det er 3-6 og ledningene er (rød, blå, grønn og svart) hvor skal jeg da koble til rød og blå? Er jordingen nødvendig? Endret 2. juli 2009 av bruggz Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Om du mener at merkingen din er 3-6 så kobler du inn rød & blå på 4 & 5 i villkårlig rekkefølge. Som jeg nevnte så antar jeg at du har et rj45 uttak og da er hovedpoenget at rød & blå (som jeg antar er det aktive paret) skal komme ut på de to midterste pinnene i uttaket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå