Gå til innhold

LØST! Koble 360 til Live etter å ha fått ny router. LØST!

Anbefalte innlegg

Hei,

har hatt 360en koblet til nettverket via kabel i et par år nå. Oppsettet har vært tungvint med router, switch og trådløst aksesspunkt, der 360en har vært koblet til switchen og alt har fungert smertefritt og automatisk. Har nå erstattet alt dette med en ny trådløs router fra Nextgentel (Inteno et-eller-annet) og nå fungerer det ikke lenger å komme på nett med xboxen. Er fire LAN-porter bakpå routeren og det funker fint med skriver og en stasjonær som er koblet til via kabel. Det lyser bakpå routeren ved porten så kabelen skal fungere fint...

Noen råd??

PS. Det ser ut som om det er ved tildelingen av IP-addresse at det skjærer seg. Får en IP-addresse som starter med 169.254, og det kan vel ikke stemme? Har forresten heller ikke fått det til med å bruke en statisk addresse...

Endret av UlrikBGG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

har hatt 360en koblet til nettverket via kabel i et par år nå. Oppsettet har vært tungvint med router, switch og trådløst aksesspunkt, der 360en har vært koblet til switchen og alt har fungert smertefritt og automatisk. Har nå erstattet alt dette med en ny trådløs router fra Nextgentel (Inteno et-eller-annet) og nå fungerer det ikke lenger å komme på nett med xboxen. Er fire LAN-porter bakpå routeren og det funker fint med skriver og en stasjonær som er koblet til via kabel. Det lyser bakpå routeren ved porten så kabelen skal fungere fint...

Noen råd??

PS. Det ser ut som om det er ved tildelingen av IP-addresse at det skjærer seg. Får en IP-addresse som starter med 169.254, og det kan vel ikke stemme? Har forresten heller ikke fått det til med å bruke en statisk addresse...

mulig du må sette opp routeren.

gå inn på 192.168.0.0 i nettleseren din [min adresse ihvertfall.]

må endre på hvor mange IP adresser den skal gi ut. :)

prøv det.

Lenke til kommentar
Den er stilt inn til å dele ut IP-addresser fra 10.0.0.2 til 10.0.0.254, så der skal den ha masse å gå på...

på min linksys ruter måtte jeg sette opp en egen bestemt adresse fpr xboxen for at den skulle få nett. egen instillingskategori som heter gaming på min.

Lenke til kommentar

Hmmm... er ingen slik kategori på min. Er som sagt en inteno router. Alle enheter som er tilkoblet routeren mottar IP-addresse automatisk, og det er også xboxen nå stilt inn til. Når jeg hadde den på manuell og fylte inn de ulike addressene selv, fikk jeg heller ikke dette til å fungere :S

Det er en INTENO router, ikke en INTELO... beklager skrivefeilen!

Endret av UlrikBGG
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Syns det er utrolig dårlig da at du ikke har sakt noe om hvordan du fikk dette til og funke. Ser ut som når folk vil ha hjelp også plutselig får hjelpen, så er de ikke vilige til og dele det med andre. Folk er gnien og gjærige. Vær så snill og del dine erfaringer da hva hvar det som skule til for å få dette fikset ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...