Gå til innhold

...er gtx 285 2GB og 26" (1920×1200 ) en god combo ...?


Anbefalte innlegg

Men det er bare det nærmest deg som vil bruke de største teksturene og selv mye av dette er low-res. På avstand burde geometri og tekstur bruken gå kraftig ned med LOD systemet. Det er heller ikke som at GTA4 bruker en masse unike teksturer. Jeg har vanskelig med å se at dette forklarer hvorfor GTA4 ikke bare går opp til minnebruken til Fallout3 med high-res texture packs, men overstiger det med ~500MB.

Shadow maps skalerer ihvertfall ikke med oppløsningen og det hele ser ikke spesielt imponerende ut iforhold til ressursbruken selv om det ser penere ut enn Xbox360 versjonen. Men det er klart, noe må det være som får vram bruken til å skyte i været. Xbox360 versjonen streamer vel en del data, kanskje for å spare tid og penger på å optimalisere streaming systemet for PC lagrer de bare mest mulig i minne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, muligens en kombinasjon av tungdrevet kode med konverteringen til pc?, da 4870x2 alene ikke var nok til å dra spillet på fullt med view\draw distance over ca 35. Funket forøvrig bedre når jeg fikk CF, så dette tyder jo på andre problemer en vram, uansett er det ikke tvil om at dette er en av de få spillene som ønsker mer.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Og hvor mye mer GPU kraft har ikke du. Sett bort ifra ineffektivitetene med crossfire har du bortimot 10x mer pixel fillrate, 9x flere texture enheter og 10x flere shader prosessorer på 1,5x høyere klokkehastighet enn xenos (Xbox360 GPU'en).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...