SteiniA Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Jeg har nettopp kjøpt meg en Acer Aspire 5738G (Acer Aspire (elkjøp)), men vifta går konstant! Og i følge SpeedFan ligger GPU på ca 48 grader, mens kjernene ligger på mellom 35 og 38 grader.. Jeg har veldig liten peil på dette, men er det noe jeg kan gjøre utenom å søke etter andre pc'er og bytte den jeg har kjøpt meg? Er det noen andre her som har erfaring med denne maskinen? Endret 2. juli 2009 av SteiniA Lenke til kommentar
delfin Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg har samme PC'en. Har hatt den noen dager nå, og det er slik hos meg og... Jeg har oppdaget noe annet rart på denne modellen. Skjermen ser ut til å oppdatere annenhver pixel på annenhver refresh, slik at et slags rutemønster oppstår når ting beveger seg, nesten som når video er interlaced! Kan du se om det er slik på den du har og? Skjermen er forøvrig veldig dårlig på vertikal innsynsvinkel og, spesielt på grønnfarge... Det ligger en bios-oppdatering på acer sin side som jeg håper skal fikse viften + skjerm, men jeg får ikke kjøre den siden jeg har installert windows 7 :\ Du kan prøve den... ligger på acer.no.. Lenke til kommentar
dannad Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg kjøpte meg samme PC for noen dager siden på Elkjøp. Så langt er jeg veldig fornøyd Men jeg legger også merke til den vifta som går nesten uansett hvor kaldt det er inne på rommet mitt, men det er ikke et problem jeg tenker så mye over eller lar meg irretere av - så ille er det ikke. Jeg var å kikket inne på acer.no for å se om jeg fant den oppdateringen til bios-et, men jeg kunne ikke finne den. De oppdateringene jeg fant til 5738G er disse. Har du en link? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Skjønte ikke den.I din egen link var BIOS 1.06 3.6 MB 2009/05/18 ,eller var det en annen bios update du så etter? Lenke til kommentar
dannad Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det var nok den jeg var på utkikk etter, men hjernen min klarte visstnok ikke å registrere den... Vet du om den oppdateringen av BIOS-et fungerer? Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Absolutt alle bærbare i samme størrelse har vifte som går stort sett hele tiden,acer er heldighvis av den stille typen. Lenke til kommentar
SteiniA Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg innstallerte det BIOS-et du linket til, men kan altfor lite om pc'er til å fikse slikt.. Men det er bare å åpne programfilen etter at filene er pakket ut, og deretter fikser den det selv? Viftestøyen er uansett på det samme nivået, men har ikke hatt problemer med skjermen slik du beskriver pifler.. Men pc'er av denne størrelsen har like markante vifter? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg innstallerte det BIOS-et du linket til, men kan altfor lite om pc'er til å fikse slikt.. Men det er bare å åpne programfilen etter at filene er pakket ut, og deretter fikser den det selv? Viftestøyen er uansett på det samme nivået, men har ikke hatt problemer med skjermen slik du beskriver pifler.. Men pc'er av denne størrelsen har like markante vifter? Når det gjelder skjermen er det ikke store greiene, det er noe du må se etter, men fortsatt litt irriterende. Jeg så at utstillingsmodellen på elkjøp hadde det før jeg kjøpte min, men jeg tenkte at det bare var noe rart med den. Det er jo ofte slik på utstillingsmodeller som folk får fikle med... Jeg legger egentlig bare merke til det i endel spill... det blir på en måte et sjakkmønster av pixlene, der den oppdaterer halvparten en gang, og halvparten neste ser det ut til... Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Absolutt alle bærbare i samme størrelse har vifte som går stort sett hele tiden,acer er heldighvis av den stille typen. Hvis det er samme vifte som i min 7738G så er den langt fra stille. Pc'en er 100% stille, vifta er av, men selv med web surfing så kjører den igang vifta i 20-30 sec hver 1-2 minutter, tragisk... Hadde vært ekstremt mye mere fornøyd hvis den hadde hatt vifta i gang hele tiden på kanskje 1/4 av speeden. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Merker dette med vifta på pc-en til en kompis, som har 5738g, at vifta går omtrent hele tiden. Har akkurat bestilt en slik pc, håper jeg blir fornøyd da, den går iallefall ikke i lufta av varme, viss en skal se det positive i det:). Lenke til kommentar
parachrome Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 har selv 5738G, er ikke fornøyd med vifestøyen under lett bruk... ta og kontakt acer og be de fikse dette med en bios-oppdatering på denne linken : https://customercare.acer-euro.com/customercare/Default.aspx hvis flere klager så er det større sjanse for at de gjør noe med saken Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Men ellers er det vel en god pc?? Lenke til kommentar
parachrome Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Men ellers er det vel en god pc?? jepp, ingenting å utsette på den ellers Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Har mottatt min nå, og har ikke hatt problem med viftelyd før nå(ca. en og en halv uke etter kjøp). Slik jeg hører det er det ikke vanlig viftelyd jeg hører men en slags suselyd, eller ikke akkurat det heller men en dirrete/skurrette lyd. Er det slik dere har det også eller?? Håper ikke det er en feil bare min har.. Ikke funnet noen ny løsning eller?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå