Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bsod: 0x00000050, nonpagefile problemer.


Anbefalte innlegg

jeg har en maskin her med bsod moro. den rekker å laste windows, men mens den starter opp de forskjellige tingene, så går den til blåskjerm med feilmelding 0x00000050.

 

jeg har søkt på koden og funnet ut at det sannsynligvis er skjermkortdriver problemer, eller bugga ram. så jeg har nappa ut skjermkortet, prøvd å avinstallere driverne (men ikke renama .ini filene som noen nevner) og testa rambrikkene hver for seg og i andre porter. ingen forbedring.

 

kan det være noe annet som lager problemner, eller har faktisk begge rambrikkene tatt kvelden samtidig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bug Check 0x50: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

The PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA bug check has a value of 0x00000050. This indicates that invalid system memory has been referenced.

 

Cause

Bug check 0x50 usually occurs after the installation of faulty hardware or in the event of failure of installed hardware (usually related to defective RAM, be it main memory, L2 RAM cache, or video RAM).

 

Another common cause is the installation of a faulty system service.

 

Antivirus software can also trigger this error, as can a corrupted NTFS volume.

 

Nå siterer jeg bare den hellige Debugging manualen her, men er nå egentlig bare å prøve å avskrive disse feilene en etter en.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

jeg er rimelig sikker på at det ikke er installert noe ny hardware på maskina. jeg hadde den nemlig hjemme for ikke så lenge siden for en liten opprensk. både støv og virus o.l.

 

det jeg synes er rart er at den ser ut til å funke fint i sikkerhetsmodus. jeg har til og med kjørt en full spybot scan uten problemer.

 

det frister å formatere hele greia å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
jeg hadde den nemlig hjemme for ikke så lenge siden for en liten opprensk. både støv og virus o.l.

 

Hvordan renset du den for støv? Støvsuger?

det er irrelevant.

 

uansett så fikk jeg klarsignal for å formatere. nå er xp inne, og så langt ingen blåskjerm, så det var nok noe ulumskheter i softwaren en plass. får downe drivere og legge inn sp2/3 nå.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...