Sk!ppy Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hei Jeg kjøpte en laptop ifjor, men sett hvis jeg har lyst til å bytte os til linux, da har vel ikke produsent (HP) en dritt å si, om pc skal på rep.? takk for alle svar Lenke til kommentar
wetwilly Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Hei Jeg kjøpte en laptop ifjor, men sett hvis jeg har lyst til å bytte os til linux, da har vel ikke produsent (HP) en dritt å si, om pc skal på rep.? takk for alle svar nei produsent har ikke noe å si så lenge pc'en klarer å kjøre OS'et. du må gi mer info hvis jeg skal hjelpe deg, om pc'en skal til reprasjon...? hva mener du med det??? og hvorfor er denne tråden i lagt i juss?? Endret 2. juli 2009 av wetwilly Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Pc skal ikke til reperasjon, jeg bare lurte, siden jeg hater windows, og planla å bytte til Suse, eller ubuntu. Er en HP Pavilion Dv7-1010eo det er snakk om her Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Det kommer helt an på hvilke problemer du får. Hardware-feil er hardware-feil uansett, men du må regne med at de klasker inn windows mens (hvis) maskinen er på service. Men nei, HP og de andre leverandørene har ikke noe de skulle sagt om du ønsker å bytte OS. De kommer bare ikke til å gi support på laptopen da Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 De burde vel være pliktige å gi support på den om det er en hardware feil? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hvis den sendes på verksted vil de erstatte Ubuntu eller hva det måtte være med Vista eller hva enn maskina ble levert med og fikse sjekke om problemet eksisterer der også, og i så fall fikse det. Det du ikke kan gjøre er å ringe til HP support og kreve å få hjelp til å løse et problem type "Network Manager klarer ikke koble seg til WPA-sikrede nettverk!". Da får du beskjed om at de kun gir support på Windowsversjonen maskina ble levert med. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Det gjør ikke noe, Software feil skal jeg alltids klare å fixe selv.. Hva fixes ikke med en formatering? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Det gjør ikke noe, Software feil skal jeg alltids klare å fixe selv.. Hva fixes ikke med en formatering? Hæ? Du trenger ikke reinstallere OSet for å fikse feil i GNU/Linux.. Med mindre du har gått totalt bananas med root-priviligier og fucka opp så mye at det rett og slett blir enklere å gjøre det Men det skal du nok få slippe. Installer Ubuntu, lær deg å bruke pakkebehandleren (Synaptic, eller apt-get om du vil leke hardcore på kommandolinja ) og last ned ubuntu-restricted-extras. Eventuelle proprietære drivere skaffer du enkelt via System - Administrasjon - Hardware Drivers og aktiverer de der. Da har du mest sannsynlig alt du trenger for et lykkelig liv som GNU/Linux-bruker Kan forresten også foreslå å legge til Medibuntu-pakkebrønnen for å få tilgang til dvd-codecs og annen ufri og "ulovlig" (i statene, altså, ikke her) programvare. Du finner massevis av how-tos på nett Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) kan det meste du nevnte der ( Se mine andre tråder har 2 pc'er med linux fra før av..) men noe var nytt Så altsÅ: Jeg kan bytte OS akkuratt som jeg vil, men blir noe software fucked, må jeg fixe selv. Blir noe hardware ødelagt kan jeg sende inn, men de vil mest sansynelig legge inn vista igjen? Endret 3. juli 2009 av LaCrouX Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 La harddisken ligge igjen hjemme, så får de bruke sine egne disker. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 da bryter jeg jo garantien ved å ta ut harddisken..? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Nei, for det er en av delene som er lagt opp til å kunne byttes av eier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå