Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital kabelnett

Anbefalte innlegg

Vi, her i familien har bestemt at vi skulle bestille internett fra Canal Digital via kabel.

Vi bestilte dette på canal digital's hjemmeside, og jeg lurer på om noen har erfaring med dette fra før av. I tillegg vil jeg finne ut om nettet er stabilt og funker bra.

Hvor lang tid tar det før Canal Digital kontakter deg etter bestilling via internett? Jeg antar at de må kontakte meg via telefon, siden jeg ikke oppgav noen annen informasjon enn tlf. nummer, navn, bosted osv.

Noen som vet hvordan dette fungerer, hvor lang tid det tar, og når de behandler bestillingen? Erfaringer?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke det enkleste å ringe Canal Digital og høre med de?

Har tidligere hatt Canal Digital over coaxial kabel, og det fungerte helt greit. Men dette var da 512/512 kb/s linje var kjapt. Så det er en stund siden

Lenke til kommentar

Hei!

jeg har Canal digital det kommer bare dekoder dumpene ned i post kassa. Jeg fikk min innen 1 uke var omme. Har ikke hatt noe problem med signalet. Det var en real oppløftning fra det gamle kabel nettet til jeg kobla til dekodern nå har jeg klare og skarpe bilder

så litt snet at det var internett dere hadde bestilt og ikke tv ;/

Endret av hov55
Lenke til kommentar
Hei!

jeg har Canal digital det kommer bare dekoder dumpene ned i post kassa. Jeg fikk min innen 1 uke var omme. Har ikke hatt noe problem med signalet. Det var en real oppløftning fra det gamle kabel nettet til jeg kobla til dekodern nå har jeg klare og skarpe bilder

så litt snet at det var internett dere hadde bestilt og ikke tv ;/

Takk.

Vi har allerede TV, men vil ha bredbånd via kabel også. Bestilte du igjennom internett, eller over telefon? Vi bestilte over internett, men vi trengte jo ikke gi opp noe spesifik informasjon som bekrefter hvem vi egentlig er; folk kan jo skrive tulle adresser og navn.

Vil de ringe opp og bekrefte at det er vi som har bestilt, deretter sende det i posten, eller sende det med en gang, og anta at vi/jeg er den rette personen?

Det tar ei uke?

Endret av Groozik
Lenke til kommentar

Hvordan dette skjer varierer en del i forhold til eksisterende installasjon av kabel-TV. Jeg fikk installert i november i fjor, da i en pakke med gratis installasjon. Fikk modemet med mer i posten, og ca en uke senere kom installatør.

Hos mange krever internett fra CD at uttaksboksene skiftes ut og at diverse filtere fjernes. Erfaringen eller er bra, selv om grunnen til at jeg har CD er at jeg trenger redundans på linjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...