TheInfamous Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Hei! Har en Fujitsu Siemens Esprimo Mobile v6505, noen mnd gammel. Har d-link som router. Følgende problem har oppstått før, men denne gangen fungerer ikke noe føles det som. Jeg hadde pcen med meg på jobb, der jeg koblet opp mot ett offentlig nettverk. Nå får jeg ikke koblet meg opp på hjemmenettverket. Når jeg velger koble til, kommer ikke trådløst nettverk opp som ett alternativ engang. Maskinen forteller meg at det ikke er installert nettverkskort, noe som jo bare er tull, siden jeg var koblet opp trådløst for bare noen timer siden. Drivere skal også være i orden.Når jeg trykker Fn+F1 (knapp for å slå på trådløst nettverk), kommer kun alternativer for bluetooth opp. Wlan og utms er markert i grått, og kan ikke røres. Jeg får koblet opp med kabel. Kan dette ha noe å gjøre med at jeg var koblet opp mot offentlig nettverk tidligere? Noen som har peiling? Endret 2. juli 2009 av TheInfamous Lenke til kommentar
Junior91 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Problemet er sannsynligvis at det trådløse nettverkskortet er ødelagt eller "løst". Har faktisk det samme problemet selv. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Dobbeltsjekk først at det ikke er deaktivert, eventuelt aktiver/prøv en reinstallasjon. Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Boot på en Ubuntu Live-CD for å forsikre deg om at det ikke er software (Windows) som er problemet. Hvis det ikke fungerer er det som Junior nevnte, ødelagt eller dårlig fysisk kontakt mellom nettverkskort og memboard i PC-en. Er det tilfelle, og laptopen er noen måneder gammel, ta kontakt med selger for garanti/reklamasjons reparasjon. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Ofte så får man tilgang til wlankortet ved å skru opp et par skruer på undersiden. Sjekk at det sitter skikkelig i siden dette skjedde etter at du transporterte maskinen. Endret 3. juli 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
aleh Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Fikk du løst dette problemet? Kjenner en som har samme problem. Nettverkskortet vises ikke i det hele tatt. Hadde dessverre ikke mye tid til å teste. Dette er dog i Vista, bør vel som foreslått brenne en Ubuntu live cd og teste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå