Gå til innhold

Gode en sesongs serier?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Day Break har jeg sett. Kul serie i grunn. Et eksempel på en serie som ble kansellert, men som ble avsluttet skikkelig selv med noen løse tråder.

The Lost Room har jeg ikke sett, og har hørt mye bra om. Notert.

Taken kjøpte jeg på playcom i Oslo her om dagen til 249. Grei pris synes jeg selv om den sikkert kan skaffes til 50kr billigere andre plasser.

Tenkte jeg skulle ta en titt på Firefly også om jeg finner den billig noen plass.

Lenke til kommentar

Anbefaler "Rome", epic drama satt i romertiden. 2 sesonger på 12 episoder tror jeg, 50 minutters episoder (avsluttet).

Dollhouse er en ny serie, har bare kommet 1 sesong (men mer er på vei).

Farscape er meget bra sci-fi, 4 sesonger og en kort miniserie (avsluttet).

Star Trek: Enterprise er den nyeste Star Trek-serien, og ganske annerledes enn de andre. Har kommet 4 sesonger (avsluttet).

Dark Angel er også en slags sci-fi, 2 sesonger (avsluttet).

Dresden Files er en drama/action-serie om en moderne trollmann, ble stoppet etter 1 sesong og er ikke på høyde med de andre seriene jeg har nevnt, men fortsatt verdt å se.

Jeremiah er post-apokalyptisk, satt i en verden der alle voksne er blitt drept (10 år før serien starter, så skuespillerene er voksne).

Lenke til kommentar
Star Trek: Enterprise er den nyeste Star Trek-serien, og ganske annerledes enn de andre. Har kommet 4 sesonger (avsluttet

Også klart den dårligeste star trek serien med ektremt god margin

Folk som liker TNG etc hater Enterprise, folk som hater TNG bruker å like Enterprise. Så iallefall ikke noe poeng i å anbefale 7 sesonger med Cap. Jean-Luc Picard til noen som ville ha en kort serie. :)

Lenke til kommentar

Slutter ikke journeyman i en cliffhanger? I så fall uaktuelt... Begynte å se serien men sluttet da jeg så den ble den ble kansellert. Så bare 2-3 episoder. For så vidt en interessant serie.

Skal ta en nærmere kikk på Party Down.

Lenke til kommentar

Må nevne Alias, en serie jeg egentlig har litt blanende følelser for, vet ikke helt om jeg liker eller ikke liker den

MEN siste episode er DRIT bra og gjør egentlig opp seriens mangler ellers.

Den er en ekte avslutting, ingen løse tråder og lykkelig slutt(vel litt trist slutt også)

Lenke til kommentar

De er siste episode av sesong 5, det er 17 episoder til i sesong 5.

Som sagt serien blir teit innimellom, det er flere ting som ikke er helt logiske og serien ville egentlig vært ferdig mye tidligere om de bare lærte å skyte folk i hode 3 ganger for å være sikker på at folk ikke kommer tilbake fra det døde

Men sesong 5 er helt klart den beste sesongen(HELT KLART)

Og de 2 siste episodene i sesong 5 er FANTASTISKE, de er så gode at du tilgir alle dummhentene i de 4 første sesongene.

Slutten er veldig følelses ladd.

Man føler liksom at man får betaling når man ser siste episode, man får betaling fordi man holdt ut alle de teite plott holes og ulogiske saker, og folk som aldri dør og kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Ser meg enig i mye av det Gunfreak sier der. Var litt rot innimellom de første sesongene, alikevel er Alias en av de seriene jeg ville ha sett ferdig selv før mange andre.

Miniserier:

Band of Brothers

The Lost Room(mye på grunn av Peter Krause)

Generation kill

Taken

Kansellerte serier som bare fikk 1 sesong:

The Unusuals

Vanished(gikk fra en veldig normal ok kidnappingserie til noe som handla om kjempesvære konspirasjoner blant annet)

Journeyman

Wanted

Heist

The Kill Point(Bra blanding av skuespillere spesielt)

Lenke til kommentar
Star Trek: Enterprise er den nyeste Star Trek-serien, og ganske annerledes enn de andre. Har kommet 4 sesonger (avsluttet

Også klart den dårligeste star trek serien med ektremt god margin

Holdt du ut til og med sesong 3? Den har grei en rød tråd samt en litt mørkere tone som jeg synes funker. Mitt inntrykk er også at skuespillet er hevet noen hakk, spesielt hos Scott Bakula, men det er muligens manus som har mesteparten av æren. Serien ser innimellom svært påkostet (nærmest cinematisk) ut. Men ST:Enterprise som helhet virker fortsatt som en temmelig unødvendig og noe kroppsfiksert serie.

Lenke til kommentar

Et par serier med flere sesonger som (etter min mening) ikke taper seg:

Six Feet Under

Familie som driver et begravelsesbyrå i sitt eget hjem i California. 5 sesonger med en definitiv slutt. En av verdens beste tv-serier i mine øyne. Gode karakterer og god fremdrift i historien.

Se filmen hos Youtube

The Wire

En virkelig god «politiserie» som tar for seg narkotikaundergrunnen i Baltimore. Også 5 sesonger med definitiv slutt. Veldig gode karakterer med mange sider, og stort sett god fremdrift i historien.

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Men ST:Enterprise som helhet virker fortsatt som en temmelig unødvendig og noe kroppsfiksert serie.

Kroppsfiksert?

Ja, er rett som det er man finner skuespillerne i under tøy, damene naturlig i små klær,

Ofte driver folka og smører hverandre inn med kremer og slikt.

Sofcore in space.

Holdt du ut til og med sesong 3

Ja har alle 4 sesongene på dvd, sesong 3 er helt klart best sånn dramatisk, men fucker opp hele canon'en i star trek universet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...