Gå til innhold

Gode en sesongs serier?

Anbefalte innlegg

Har begynt å se meg lei av serier som varer uendelig og bare blir dårligere og dårligere uten at man får noen avslutning. Eller serier blir så cancelled i slutten av en sesong med en cliffhanger. Sykt irriterende. Derfor spør jeg etter hjelp til å finne serier på 1 eller 2 sesonger og som avsluttes uten at jeg sitter der som er spørsmålstegn når den er ferdig.

Kan strekke meg til lengre serier dersom de avsluttes skikkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firefly er den eneste 1 sesongs serien vært å se.

En rom western på 14 episoder, UTROLIG bra serie, gode effekter gode karakterer, masse humor en en del action, serien avsluttes med en film som heter serenity

Så kjøper du serien og filmen har du 14 episoder og en film med avslutting.

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/150418/Fire...-1/Product.html

under 200kr for serien nå

Ellers har du engelske serier som ofte er korte, du har Blackadder, kanskje den beste av beste komiserier

4 sesonger, men hver sesong er bare 6 episoder så det blir bare 24 episodr total altså samme som en amerikansk sesong.

Fåes for en billig penge

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/95875/Black...on/Product.html

Siste episode i 4 sesong har blitt kåret som beste avslutting av en serie noen gang.

Andre korte serier er Hornblower, 8 90 minutters episoder, masse action og drama, utrolig fin historisk serie basert på hornblower bøkene.

Ellers har du miniserier Som band of brothers og John Adams

Lenke til kommentar

Generation kill. Litt det samme som band of brothers. Bare at det er i irak under første gulfkrig. Veldig bra. Og når vi først nevner hornblower er well ikke Sharp serien så gale heller. Det er dog filmer. Men blir på en måte bare veldig lange episoder. Første film heter Sharpes Rifles.

Lenke til kommentar

twin peaks såklart, men den har du vel sett? bør være pensum for tvseriefantaster.

Murder One, sesong 1. Fantastisk serie. En liten hemmelighet blandt kjennere?

Winds of War og War and Remembrance, to maxi mini-serier som det så fint heter. ekstremt lange, men noe av det beste som er lagd for tv.

ellers så er jo hbo sin seriekatalog en sikker vinner...stort sett

Lenke til kommentar
Generation kill. Litt det samme som band of brothers. Bare at det er i irak under første gulfkrig. Veldig bra. Og når vi først nevner hornblower er well ikke Sharp serien så gale heller. Det er dog filmer. Men blir på en måte bare veldig lange episoder. Første film heter Sharpes Rifles.

Ja Shapre er noe avd det samme, jeg nevnte det ikke da det er nå 16 "episoder" altså 16x90min så det blir litt langt

Men helt greit serie, som går en hårfin balanse mellom skikkelig god advenutre serie og parodi på seg selv.

Det er litt over the top, og mange liker å gjøre narr av Sharpe da han har en tedens til å gjøre det mest utorlige.

I rollespill og slikt så er det liksom du møter 500 onde franskmen, du er sharpe, som betyr at du altid vinner så lenge du får 1,2,3,4,5 eller 6 på en D6 tering. Han er litt ærke eksemplet på en som er så hardcore at det blir litt overdose.

Horblower er noe mer jordnært, litt mer realistisk selv om hornblower også har en tedens til å overkomme alt.

Jeg ville anbefale Hornblower først, så om du liker det, kan du vurdere Sharpe, største likheten mellom seriene er at de begge er satt til ca. samme tid.

Lenke til kommentar
ellers så er jo hbo sin seriekatalog en sikker vinner...stort sett

Ingen lager dramaserier i samme kaliber som HBO, de andre kanalene er lysår etter i kvalitet.

Six Feet Under, Sopranos og The Wire, alle A+ serier som er avsluttet. Men de er på 5 og 6 sesonger da..

Eller bør du sjekke ut danske Riget av von Trier. Merk deg også Arrested Development, den mest gjennomførte komiserien som er laget.

Lenke til kommentar

Ser gjerne lange serier også, så lenge de er kvalitet tvers gjennom og avsluttes ut major løse tråder. Små løse tråder er dog greit så lenge hovedhistorien er avsluttet.

Type

Har markert meg Firefly og Murder One så langt. Hornblower virker ikke som noe for meg.

Riget, er det samme serie som The Kingdom?

Arrested Development er genialt indeed :)

Den egentlige grunnen til at jeg spør er at jeg er så dritt lei av alle gode serier som blir kansellert enten midt i sesongen eller på slutten av første sesong og ender mitt i en historie. Da blir det litt bortkastet tid synes jeg.

Er også lei av serier som Lost og Prison Break der jeg mister interessen etter et par sesonger fordi man fortsatt sitter igjen med spørmål etter 1 episode (Lost) eller serien blir håpløst på trynet (PB).

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Vil du ha en serie som varer lenge har du ingen andre valg enn StarGate SG-1

10 hærlige sesonger pluss 2 filmer(flere kommer) Ikke bare beste sci-fi serien laget beste SERIEN laget, den har humor, drama og action ut av rompa.

Ellers har du andre sci-fi serier som har avslutting alle sammen der avsluttingen gjerne går over mange episoder.

Star Trek The next generation

Star Trek Deep Space 9

Star Trek Voyager

TNG har 7 gode sesonger som bare blir bedre og bedre, de 3 siste seongene er drit gode, men en skikkelig god avslutting, du får også 4 filmer med egene historier.

DS9 har også 7 sesonger, starter litt treigt men tar seg opp fra sesong 4, bruke 10-12 episoder i siste sesong for å avslutte serien, tar seg god tid.

Voy har litt brå avslutting men fremdeles avslutting

Så har Du Babylon 5, 5 sesonger med hele 3 forskjellige storylines som avsluttes etterhvert.

Lenke til kommentar

Det meste er nevt. Særlig Firefly anbefales ut fra hva du jakter på. Pass bare på å kjøpe filmen Serenity også, som gir den er skikkelig slutt.

HVIS du liker sci-fi kan også Farscape nevnes, men denne er lang. 4 sesonger med 22 episoder pr.stk. Siste episode i sesong 4 avslutter med tidenes cliffhanger før serien ble kansellert. Heldigvis førte en massiv aksjon fra fansen til en mini-serie på tre timer (Peacekeeper Wars) som ga serien en skikkelig slutt.

Skulle man være interessert i å vite hva som skjedde med karakterene etter Peacekeeper Wars pågår det nå en tegneserie av høy kvalitet, men den virkelige historien er avsluttet. Webisoder er også på vei, men uklart når. Rykter snakker også om ny sesong eller film, men dette er ekstremt vagt på nåværende tidspunkt.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...