Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøp av hus, priser på opppussing?

Anbefalte innlegg

Heisann

Vurderer og kjøpe hus, som har noen mangler som må gjøres noe med og lurer da på ca priser på det som vi må gjøre.

Det som må gjøres med huset:

Må legges nytt taktekke da pappen er veldig slitt, pris på det:

Badet må legges nytt gulv på, fliser? 3x2.5m :

Noen som har forslag på hva noe slikt kan koste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å gi slike priser, da materialkostnadene er ekstremt ulike etter de ulike løsningene en går for. Arealet er også av stor betydning for taket.

Mener at det var XL som her på forsommeren (det som er forsommer nord for polarsirkelen vel og merke) hadde en kampanjeavis med flere ulike takløsninger, og prisen på de ulike. Stikk innom dem å hør om de kan hjelpe med pris.

Svært mange av de større byggevarehusene gir prisoverslag på slikt uten at du binder deg til noe som helst.

Badet;

7,5m2 er jo ikke mye.

Under forutsetting at du legger selv, kan prisene se noe sånt som dette ut;

Fliser, 150.- pr m2, 1125.-

Fliselim, 15 kg, ca 300.-

Fugemasse, ca 10kg, 250.-

I tillegg kommer selvsagt enten fugesnor eller kryss (ikke mange kronene), og menbran.

Merk;

Mengde lim og fugemasse vil variere ekstremt etter underlag, størrelse på fliser, tykkelse på fuger etc. Pris på fliser vil kunne variere fra tilbudpriser kanskje ned mot 2-300 for hele gulvet (om de har ett parti de vil kvitte seg med fort og enkelt), og opp i mange tusen for hele gulvet

Vil igjen anbefale at du ser seg litt om; finn ut hvilke fliser du ønsker, og få en pris. Be samtidig om et estimat på hvor mye lim og fugemasse som går med (slike estimater gir vanligvis en god del mer masse en hva en trenger)

Det blir jo litt kjedelig om jeg/ andre sier at dette kommer du unna med for kroner 3.210.- og så sår du der med ei regning på 7.800.- når du er ferdig :-)

Lenke til kommentar

Var en tur oppe på loftet i dag, mens det regnet for og se ann om det var lekasjer der, og det var det.

Var fuktig på noen av plankene og så ut som om det var en form for sopp på dem, noe grå aktig.

Så skal hente inn noen profesjonelle og se på dette før jeg gjør noe kjøp, det er sikkert så må jeg plutselig bytte ut alle plankene og kan det jo være meget dyrt.

Skal se meg litt rundt ang badet har jo noen handy menn i huset, men tror nok det beste er og ha proffene til og fikse våt rom?

Lenke til kommentar
Skal se meg litt rundt ang badet har jo noen handy menn i huset, men tror nok det beste er og ha proffene til og fikse våt rom?

Du skal ha bra peiling i alle fall, om jeg hadde sluppet deg løs på mitt bad ;)

Har du noen handy du kan bruke (les: utnytte), hjelp til å lær til senere prosjekter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...