Gå til innhold

Macbook pro 13" vs 15" [Programmering]

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle se om jeg fikk noen svar jeg lurer på ang. macbook pro her.

Jeg står nå i et veiskille om hvilken maskin jeg skal kjøpe, det står mellom MBP 13" og MBP 15"

Spesifikasjoner for det som vil titte på det;

http://www.apple.com/no/macbookpro/specs.html

Jeg kan fortelle litt om det jeg skal bruke den til:

-lett spilling

-Photoshop

-programmering (html,php&mySQL, javascript, c#)

Jeg har tenkt å bruke macbooken på skolen til høsten, så det kommer vel litt ann på vekten på den.

Etter det jeg har hørt fra noen andre kompiser så er det litt krig om hva som er det mest idelle for meg.

Noen sier at jeg kommer til å elske MBP 13" fordi den er liten, hending og lett å ta med seg frem og tilbake fra skole. Rimligere. etc.

Andre sier at det nesten er et must å få litt større skjerm, oppløsning til å få plass til mer koding, gjerne ha oppe to kildekoder samtidig ved hjelp av høyere oppløsning og skjerm hos MBP 15" (1440 x 900) kontra (1280 x 800) hos MBP 13"

Pris er ikke så stort problem, så stiller meg litt nøytralt til det.

Blir glad for all input.

- Strym

Endret av strym
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du mye på farten så er vekten viktig, jeg elsker å gå over til en Asus eee i fra et 2.5KG monster. Brukte pcen mye mer. Jeg klarer å programmere på en Eee med 9" skjerm, da klarer du deg fint med en 13".

På en annen side, så kan du kjøpe ekstern tastatur, mus og en 24" skjerm der du har "workstation" din.

Lenke til kommentar

hmm

mjo muligens du har rett

vektmessig så er 13": 2,04kg og 15": 2,49kg

så er 450 gram i forskjell, nesten en halv kilo.

når jeg går over til 15" så får jeg derimot mer cpu, oppløsning og 9600 gt 256 mb skjermkort.

Lenke til kommentar

Mitt tips til deg vil være å gå til en butikk der de har begge modellene og prøve selv. Hva noen synes er for smått kan du synes er passe og omvendt. Evt andre spm du har kan de også svare på. Lykke til :)

(dette har ikke noe med selve valget å gjøre, men ta gjerne en titt her for litt tips om billig pris på mac. Dette gjelder *kun* hvis du er student, ikke videregående sry. Sier ifra fordi jeg etter to år på universitet fremdeles sier at jeg skal på "skolen" :p Evt. få hjelp av noen du kjenner til å kjøpe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...