lillio Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg har en 3 år gammel HP Pavillion som jeg har hatt en del problemer med, bla skrur den seg av med en gang den blir varm, f.eks hvis jeg spiller med den.. Problemet mitt nå er derimot at når jeg prøver å skru på maskinen kommer det opp en melding om at windows ikke ble avsluttet riktig og jeg kan velge mellom flere måter å starte den på, f.eks safe mode og det der.. Men,uansett på hvem av de jeg trykker kommer jeg først til det windows loading bildet før skjermen blir helt blå me masse hvit skrift på i et sekund før den skrur seg av, og starter på nytt.. Om jeg ikke tar veldig feil kalles den blå skjermen blue screen of death, og jeg finner ingen som har noe svar på hva jeg kan gjøre for å fikse pcen igjen. Jeg er by the way ikke særlig flink med pc... Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Deaktiver automatisk omstart fra oppstartsmenyen og les av feilkoden i blåskjermen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Du bør oppgi hva som står i BSoD'en om noen skal kunne gi mer konkrete råd til hva som kan være galt. Uten ytterligere opplysninger tipper jeg at disken din har tatt kvelden. Lenke til kommentar
lillio Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Du bør oppgi hva som står i BSoD'en om noen skal kunne gi mer konkrete råd til hva som kan være galt. Uten ytterligere opplysninger tipper jeg at disken din har tatt kvelden. http://jmobley123.files.wordpress.com/2008...n-of-death1.jpg BSoD'en som kommer opp er helt lik den på linken ovenfor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 GV3.sys er prossessor driveren. Det har tidligere vært problemer med gv3.sys i forbindelse med veksling mellom batteridrift og nettstrøm, men det er lenge siden. Dersom du i det siste ikke har gjort noen oppdateringer eller annet som kunne endret innholdet i denne filen vil jeg anta at filen er korrupt pga. at disken din er på vei til de evige lagringsmarker. Mitt tips; Kjøp ny 2.5" disk og re-innstaller. Lenke til kommentar
lillio Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Oi, når jeg ser nærmere etter var den visst ikke helt lik likevel, den så bare mer eller mindre lik ut. Unnskyld, jeg får ta et bilde av den.. Lenke til kommentar
lillio Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg endret litt på bildet i photoshop slik at det stemmer med det som kommer opp på min skjerm.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Windows klarer ikke benytte harddisken eller rettere sagt oppstartspartisjonen på denne (unable to mount). Jeg holder derfor fortsatt på min teori om at disken er gåen. Lenke til kommentar
lillio Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Windows klarer ikke benytte harddisken eller rettere sagt oppstartspartisjonen på denne (unable to mount). Jeg holder derfor fortsatt på min teori om at disken er gåen. Ok, takk for hjelpen i alle fall ! Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å prøve å kjøpe ny disk da. Koster det veldig mye? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Kjør CHKDSK fra gjenopprettingskonsollet. Ligger på XP cd'en Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Pris; 120Gb 2.5" disk fra ca 350,- (sjekk prisguiden) Du kan, som fenderbest nevner, prøve å reparere skadede områder på disken med chkdsk. Jeg har gjort det et par ganger for å redde dokumenter etc for folk. Anbefaler uansett å kjøpe ny disk (samt installaeler Windows på den) fordi disken du har nå antagelig vil produsere mer og mer feil jo lengre du bruker den. Inntil den til slutt tar helt kvelden. Endret 2. juli 2009 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
lillio Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg har ikke cd'en Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Uten XP CD'en har du et stort problem. Du kan jo eventuellt prøve å få HP å sende deg en ny CD. Edit: Eller levere inn maskina til HP for reparasjon. De vil kunne sette inn ny disk og legge opp windows. Det blir garantert ikke billig, men du kan jo høre hvor mye de skal ha. Endret 2. juli 2009 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
lillio Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Ja.. Har en forsikring som fulgte med pc fra elkjøp, så jeg kan vel prøve å sende den inn til reparasjon der også.. Selv om de bruker ufattelig lang tid! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå