Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Livet som bifil?

Anbefalte innlegg

Lurer på noe om forskjellen på biseksualitet og bifili. Biseksualitet er ganske enkelt å forklare, men hvordan er livet som bifil?

Er man kjæreste med mann og dame annenhver gang, og hvordan fungerer dette når man kommer til samboerskap og ekteskap? Må ektefellen regne med å bli forlatt innen et visst antall år fordi den bifile må ha stimulans fra en person av sitt eget kjønn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en kompis som en bifil og en fetter som er homofil. Kompisen som er bifil har hatt det langt lettere enn min homofile fetter, men det kommer nok mye av hvordan han har taklet situasjonen. Den viktigste forskjellen er at kompisen var fullt åpen om det og forklarte det uten å bry seg om hvordan folk ville reagere.

Sånn er det ellers i livet også. Det er aldri like morsomt å slenge med leppa mot en som ikke bryr seg. Derfor skal du aldri være redd for å forklare andre at du er bifil og ha selvtillit nok til å ikke bry deg om evt. reaksjoner. Da tror jeg ikke ting er så vanskelig.

Selv ville jeg forklart dette til personer jeg begynte å få et forhold til. Si rett ut at "jeg er bifil, men nå handler ting om deg". La personen spørre litt og ikke vær redd for å snakke om det. Da tviler jeg på at det vil være et problem.

Lenke til kommentar

Hvis en bifil mann f.eks. bor sammen med en mann i førti år eller en kvinne i førti år, vil jeg nesten si at mannen har sluttet å være bifil. Stemmer det?

Eller kan mange bifile være avhengige av såkalte "åpne forhold" der de kan avtale med samboeren å være utro?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med gutter som liker blondiner og brunetter, egentlig? Pleier man å ta annenhver? Er det sånn at man er med blondinen i noen måneder før man må bli sammen med en brunette for å få variasjonen? Forstår meg ikke på folk som liker brunetter, egentlig. Det er rett og slett unaturlig.

Lenke til kommentar

Vel, jeg leste en artikkel om noen gifte menn som møttes i et bifilt miljø for å ha sex med hverandre. Jeg er helt sikker på at de ble omtalt som bifile. De sa at det fantes mange som dem der ute. Virket som de syntes det var skikkelig kjipt å ha kone, og at det virkelige livet fantes der ute blant mennene.

Lenke til kommentar

Tja, eg har lest om elde gifte menn som liker å snike seg ut og betale for å ha sex. Skikkelig sært (ironi).

Poenget mitt er, det er ikke vits å sette folk i bås på den måten du prøver på. Eg har ikke mer eller mindre behov for å være utro med en partner bare pga min legning. Eg bruker heller ikke mer penger på klær enn hva andre for min alder gjør, sover ikke i andre stillinger og eg tar buksa på meg et ben om gangen som alle andre.

Lenke til kommentar
Vel, jeg leste en artikkel om noen gifte menn som møttes i et bifilt miljø for å ha sex med hverandre. Jeg er helt sikker på at de ble omtalt som bifile. De sa at det fantes mange som dem der ute. Virket som de syntes det var skikkelig kjipt å ha kone, og at det virkelige livet fantes der ute blant mennene.

Kanskje de innså dette senere i livet, eller har lyst til å prøve ut nye ting. På Gaysir myldrer det av slike menn, som er gift og spesifiserer veldig klart fra at fruen ikke må vite NOE. Også sjekker de opp smågutter.

Endret av Frohman
Lenke til kommentar
Forstår meg ikke på folk som liker brunetter, egentlig. Det er rett og slett unaturlig.

Jeg liker brunetter best. Go fuck yourself. :)

Smak og behag you know...

Kan jo bruke kompisen min igjen. Han var forelska i en annen kompis i 10. klasse på ungdomskolen, men har etter det vært sammen med en jente i tre år. Å ha sex med en mann er fortsatt å være utro, så tviler på at det er noe som er vanlig å gjøre.

Menn som er gift i 40 år og har sex med andre menn vil jeg se på som homofile mer eller mindre. Det er bare først nå de har tørt å innse at de faktisk har en annen legning.

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Vil no ikkje tru at bifile føler at de trenger stimulans frå "eit anna kjønn" etter ein stund. det handler vel meir om kva ein kan interessere seg for. MEN det er vel bare ein tanke frå min side, har ikkje peiling på kva dei måtte føle. Er vel varierande frå person til person og, ingen ting i seksualitet som er normalt eller unormalt-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...