Alehenr Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Hei. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en Bærbar gaming pc som jeg slipper og bygge selv, men vet ikke hva jeg skal velge. Pris klasse: helst under 10.000 kr Kjøper mest sansynlig med Logitech G5 Mus. og en musematte til under 300kr. Vil helst at den skal kunne kjøre Team Fortress 2 på høyeste grafikk uten at det hakker/lagger Setter pris på svar Takker på forhånd Alexander Endret 2. juli 2009 av Alehenr Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hei. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en Bærbar gaming pc som jeg slipper og bygge selv, men vet ikke hva jeg skal velge. Pris klasse: helst under 10.000 kr Kjøper mest sansynlig med Logitech G5 Mus. og en musematte til under 300kr. Vil helst at den skal kunne kjøre Team Fortress 2 på høyeste grafikk uten at det hakker/lagger Setter pris på svar Takker på forhånd Alexander Ukens tilbud fra komplett kanskje. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=407013 Lenke til kommentar
Alehenr Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 takker for svaret. forstår meg ikke helt på specsan på komplett.no, men trur du at jeg kan spille TF2 på den uten noen store problemer? Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Hendig liste over laptop gfx adaptere http://www.notebookcheck.net/Computer-Game...ds.13849.0.html Den kjører HL2 greit, men mener at TF2 kjører litt tyngre. Tror (understreker tror) at det skal gå greit siden det klarer å dra crysis på low. Vet at det er lite hjelp. Sender denne videre til noen med mer erfaring på laptop-spilling. en anmeldelse av maskinen http://www.notebookcheck.net/Asus-V1V.13293.0.html Endret 2. juli 2009 av IceDale Lenke til kommentar
Alehenr Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Ok har sjekket de linkene. Ummhhh, for å være ærlig forsto jeg ikke nokka spesielt av dem =P Endret 2. juli 2009 av Alehenr Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Den med liste over de ulike gfx brikkene gir en indikasjon på hvordan de vil oppføre seg når de kjører de ulike spillene som er listet opp. Noen viser også på ulike settings. Rødt er ikke bra, grønt er ok. Tallene er fps. Gfx på den pcen til komplett "ATI Mobility Radeon HD 3650 - 512 MB" Fant dette på et annet forum graphic card is only as good as the computer especially when it comes to laptops. If it's the Mobility Radeon 3650, the highest resolution you are going to get is probably 1450x900. And as long as you don't find some way to get your resolution up to 1900x1200, most of the games will work fine. Better graphic cards don't necessarily mean smooth FPS rate. They only provide better photo-realistic textures, pixels and colors. (The VRAM stores the color and resolution information and does not determine the processing speed). Also, texture details and anti-aliasing don't take up too much memory. Only thing that will prevent you from running games in a playable speed is the high resolution. But you don't really want to set the resolution to the max even if your computer is capable of doing so. Most of the games' user interfaces (such as minimaps and toolbars etc.) don't enlarge as the resolution goes up. It will only hurt your eyes. The thing that really matters to have playable FPS rates is the RAM and the CPU. I have a laptop equipped with Radeon 3650, T9600 CPU and 4 gigabytes of RAM operated by a 64 bit OS. It runs Call of Duty 4 in the highest settings(full resolution), Crysis (medium high resolution) at medium settings,and Assassin's Creed (full resolution)at maximum. All in very playable FPS rates. Utifra dette tror jeg TF kan dras på komplett pcen. Når det er sagt så kan du få en mye bedre en med budsjettet ditt på 10k Denne fra multicom feks med litt oppgraderinger. Endret 2. juli 2009 av IceDale Lenke til kommentar
Alehenr Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 har sett på den pcen litt tidliger idag, men siden du har vært til stor hjelp og fortsatt er det, hvilken operativ system og prosessor burde jeg velge? :hmm: Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Begynner å bli litt sent nå (lenge leve masteroppgavere og instrumenter som trenger litt tilsyn) OS: Valget står mellom XP, Vista og Vista-->W7 i retail eller OEM utgaver. OEM er lisens som gjelder for et hovedkort, normalt distribuert med en ny pc. Dvs at bygger man en ny PC eller bytter HK kan denne ikke benyttes (Selv om jeg har hørt om folk som har ringt MS og fått ny aktivering. Gjerne med en liten hvit løgn om ødelagt HK) Retail er full utgave med opptill 3 maskiner samtidig. Når det gjelder XP vs Vista trekker Vista mer ressurser så mange gamere foretrekker XP. Bruker W7 RC nå og er godt fornøyd, men som du kan se av signaturen min så er jeg frelst Linux bruker, og har W7 primært for test og spill. Ikke noe lavere en Home på Vista vil jeg si. Og 64 bit OS er påkrevd for full utnyttelse av RAM over 3.xx Gb. (masse poster på forumet på dette) Ang prosessor så følger prisen der ganske greit hvor bra de er. Leter etter forklaringer til i morgen. Lenke til kommentar
Alehenr Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Ok tusentakk og God natt til deg og dine medmaskiner =P Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Ser på valgene av CPU og her er det nesten prisen du vil betale som begrenser. De kører på samme bus hastighet, men P9xxx har mer cash minne (derfor hoppet i pris mellom P8800 og P9500) + raskere klokkehastighet. Tror alle disse skal kunne dra TF. Når det gjelder OS ser jeg at de ikke har lagt til XP, og jeg synes OEM lisensene deres er for dyre. Sjekk prisguiden. Selv kjøpte jeg Vista Home Premium x64 for ca 700 hos amentio for et år siden. Anbefaler x64 for da er du helt sikker på at du får nyttiggjort deg av all RAMen. (Som sagt maaange poster på forumet om dette, og det er litt uenighet) Sorry at det tok litt tid. edit: Ser at prisen er endret litt siden jeg kjøpte, OS holder seg på det som det koster andre steder. Mulig du kan finne det billigere gjennom andre avtaler (jobb eller skole) Endret 3. juli 2009 av IceDale Lenke til kommentar
Alehenr Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 takk. Jeg har hørt at Vista bruker veldig mye batteri tid og mye minne for og kjøre. har også hørt av venner at Vista'en de hadde avsluttet CS 1.6 automatisk. Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 takk. Jeg har hørt at Vista bruker veldig mye batteri tid og mye minne for og kjøre. har også hørt av venner at Vista'en de hadde avsluttet CS 1.6 automatisk. Vista er nok ressurskrevende ja, har bare erfaring med dette fra desktop. W7 er bedre i så måte, så kanskje en oppgraderingspakke er tingen. Mulig det var noe rettighetskrøll med CS som gjorde det. Mange programmer må kjøres som administrator. Lenke til kommentar
Alehenr Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 så du anbefaler den pcen fra multicom og vista x64 og p9500 cpuen? Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 +4Gb RAM, da vil du merke lite til de 2gb som Vista trekker. I den prisklassen finnes det mange PCer som vil duge. Med de oppgraderingene der så er den i stand til å dra TF skal jeg mene. Men, som sagt så er dette bare forslag. Har bare prøvd å forklare hva speccs faktisk betyr. Den PCen fra komplett er mye bang for the bucks, men Multicom PCen er mye bedre. Personlig er jeg svak for ASUS;) Lenke til kommentar
Alehenr Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Men mann bestem deg da xD multicom eller Komplett? da jeg er mest interessert i at den skal kunne kjøre TF2 best muli =D Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Best mulig til under 10k Multicom Compal KHLB2 med P9500, 4 gig ram og x64 OS (=9980 NOK) vil kjøre TF bedre enn ASUSen. Helt klart. Den vil nok også dra TF uten problemer. GFX adapteren kjører Crysis på high med 27 fps. (Dette henger også sammen med arkitekturen rundt, men du ser poenget.) Det jeg førøkte å si var at for 10k er det nok andre PCer der ute som vil duge. Jeg tok en jeg har sett på selv (ASUS) og en som jeg har lekt med å sette opp selv Det er nok det mest konkrete svaret fra meg. LOL Endret 3. juli 2009 av IceDale Lenke til kommentar
Alehenr Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) da går vi for multicom =D Endret 4. juli 2009 av Alehenr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå