Gå til innhold

Dødt kretskort WD500AAKS

Anbefalte innlegg

Har en Western Digital WD500AAKS med brent krestkort, en chip har tydelig brennskade og en annen har svidd merke i "skumgummien" som ligger under.

Det tragiske er at dette var en erstatningsdisk for en annen WD500AAKS som fikk bad sectors i bøtter og spann, og som jeg hadde brukt til å ta backup av alt som var av familiebilder og dokumenter. Når da disk 2 (som også var en WD500AAKS) også fikk masse bad sectors flyttet jeg alt som var over på erstatningsdisken.

Glad og fornøyd ventet jeg litt for lenge med å få byttet den siste disken med bad sectors, og endte naturligvis opp med at min siste WD500AAKS døde etter strømbrudd og restart.

Er det noen som har erfaring med å bytte krestkort på disse diskene? IBAS skal jo ha mellom 7 og 10000,- for recovery av alle dataene på den døde disken, og hverken selger eller Western Digital vil eller kan erstatte chipkortet. Eventuelt er det noen som har en defekt disk, og som er villig til å gi/selge meg chipkortet sitt slik at jeg kan forsøke selv? (Den nye Western disken jeg fikk som erstatning for den første med bad sectors er en WD500AACS, og chipkortet er ikke likt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

500Gb modellen til WD har svak elektronikk, er selv på min 3 disk, men har ikke lenger data jeg ikke kan miste på den lenger.

Huser nå kun OS og kopier av programmer den trenger å kjøre (Installasjonene ligger på RAID 1 på en annen maskin) så den skal bare ryke.

Lenke til kommentar

Så langt har nr 3 kjørt pent hos meg også, men den har minimalt med timer.

Men de tidligere jeg hadde holdt under ett år og rekorden var 2-3 måneder før den var død over natta.

Funket fint til jeg stoppet maskinen over natta, da var det slutt morgenen etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...