RBW Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 MSI lanserer et hovedkort for bedriftsmarkedet som blant annet byr på automatisk overklokking. Les mer Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hva er det som gjør at dette hovedkortet er rettet mot bedriftsmarkedet? Det fremstår som et helt vanlig mATX budjsetthovedkort. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Kan ikke være mange bedrifter som ser seg tjent med å ha ansatte for å bygge desktop maskiner... Faktisk aldri hørt om noe slikt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Overskriften høres bare helt merkelig ut. Hvorfor skal bedrifter ha interesse i små hovedkort som kan overklokkes automatisk? Bedrifter har tross alt generelt strengere krav til stabilitet og driftssikkerhet, noe som neppe kan kombineres med overklokking. Lenke til kommentar
GloFF Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hmm, er det kanskje den TPM-greia som trigger "bedriftstatus" Men også pga den TPMen kan det hovedkortet brenne for min del. Jeg misliker slik snikteknologi. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg skjønner ingenting. Bedrift og overklokking sammen? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 99.9% av alle bedrifter kjøper vel ferdigmaskiner fra Dell, HP o.l. De fleste er vel også på vei bort fra stasjonære og går over til bærbare. MSI kan nok ikke regne med stort salg i bedriftsmarkedet med dette her.. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det er faktisk hovedkort i maskinene du får kjøpt hos IBM, Dell osv også... Selv om MSI trolig ikke vil selge noe særlig bra direkte til bedrifter, så er det mulighet for at de får avtale med en av de større leverandørene av bedrifts maskiner. Jeg tror dette kan være en god mulighet for bedrifter som ønsker å spare penger. Så liten overklokking det er snakk om her, har mindre betydning for stabilitet.. Da kan man kjøpe CPU som koster 400-1000,- mindre og alikevel levere den ytelsen som trengs. Det blir fort mye penger spart når man skal ha 10-500 maskiner.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Et annet problem med dette hovedkortet er at Intel-baserte løsninger er foretrukket jevnt over i bedriftsmarkedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå