Gå til innhold

BK: Solnedgang bak et gammelt hus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott bilde!

Jeg finner ikke mye å pirke på her. Som Frohman så synes jeg bebyggelsen i venstre bakgrunn er bittelitt forstyrrende, men det forsvarer neppe å brenne husene ned :)

Liker at det gir perspektivet med veien i forgrunnen.

Jeg likte bildet veldig godt!

Jeg går ut fra at du brukte stativ her, eller er du en av dem som klarer å få bra resultater håndholdt med såpass lange lukkertider ?

Lenke til kommentar
Flott bilde!

Jeg finner ikke mye å pirke på her. Som Frohman så synes jeg bebyggelsen i venstre bakgrunn er bittelitt forstyrrende, men det forsvarer neppe å brenne husene ned :)

Liker at det gir perspektivet med veien i forgrunnen.

Jeg likte bildet veldig godt!

Jeg går ut fra at du brukte stativ her, eller er du en av dem som klarer å få bra resultater håndholdt med såpass lange lukkertider ?

En landskaps fotograf bruker alltid stativ.

Jeg bruker ALLTID stativ uannsett hva jeg skal ta bilde av. (det gir de beste resultatene)

Tusen takk for kommentaren til nå.

Lenke til kommentar

Flott komposisjon med bruk av linjer og horisont lagt i øvre tredjedel av bildet, det lyse huset gir et naturlig fokuspunkt og endestasjon til veien, og god bruk av forgrunn gir fin dybde i bildet. Det veier litt tungt på høyre side, men jeg ser ingen umiddelbar bedre løsning på det, gitt elementene du har klart å fange i bildet slik det står nå. Bra jobba.

Har du brukt gradient på himmelen forresten?

Lenke til kommentar

Nydelig bilde i utgangspunktet, selv om jeg personlig ville utsatt det for ganske tung redigering. (Leste i en annen post at du har som regel å ikke gjøre det)

Laget for morroskyld en kjapt redigert utgave, men venter med å poste denne til du evt gir grønt lys :p

Lenke til kommentar

Forvekslet forøvrig deg og en annen ang regelen om ikke å klone bort ting :p

Her er min redigerte utgave av bildet.

post-158904-1246836621_thumb.jpg

Klonet bort en god del forstyrrende elementer og gjort det hele ørlite mørkere for å få enda litt mer eventyraktig kveldsstemning. Redigeringen er kjappere gjort enn man ville tatt seg tid til for print osv dog, mest som et eksempel på hva jeg personlig ville gjort med det.

Endret av Philo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...