RasmusKRiis Skrevet 2. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2009 Var ute på en liten "fototur" rett før solnegang i går og da kom jeg over dette motivet. Så da lurer jeg på hva dere synes om bilde? Shutter Speed: 1/6 second F Number: F/18.0 Focal Length: 35 mm ISO Speed: 100 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 2. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Wow, fantastisk. Bildet får nesten et slags "eventyrpreg" med det huset. I like it. Edit: Det eneste jeg ikke helt liker er bebyggelsen i bakgrunnen, den ødelegger litt. Endret 2. juli 2009 av Frohman Lenke til kommentar
McCabre Skrevet 2. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2009 Flott bilde! Jeg finner ikke mye å pirke på her. Som Frohman så synes jeg bebyggelsen i venstre bakgrunn er bittelitt forstyrrende, men det forsvarer neppe å brenne husene ned Liker at det gir perspektivet med veien i forgrunnen. Jeg likte bildet veldig godt! Jeg går ut fra at du brukte stativ her, eller er du en av dem som klarer å få bra resultater håndholdt med såpass lange lukkertider ? Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2009 Flott bilde! Jeg finner ikke mye å pirke på her. Som Frohman så synes jeg bebyggelsen i venstre bakgrunn er bittelitt forstyrrende, men det forsvarer neppe å brenne husene ned Liker at det gir perspektivet med veien i forgrunnen. Jeg likte bildet veldig godt! Jeg går ut fra at du brukte stativ her, eller er du en av dem som klarer å få bra resultater håndholdt med såpass lange lukkertider ? En landskaps fotograf bruker alltid stativ. Jeg bruker ALLTID stativ uannsett hva jeg skal ta bilde av. (det gir de beste resultatene) Tusen takk for kommentaren til nå. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 2. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg syntes det ble for lyst. I tillegg var det synd du fikk en liten bit av et hustak rett under sola, ellers er jeg enig med de andre. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 3. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2009 Dette var fint! Nydelig linje som leder fram til huset som ser ut til å ligge idyllisk ute på landet. Men det desidert fineste med dette bildet er samspillet mellom de forskjellige fargetonene grønt og rødt.. Nydelig! Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 3. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2009 Flott komposisjon med bruk av linjer og horisont lagt i øvre tredjedel av bildet, det lyse huset gir et naturlig fokuspunkt og endestasjon til veien, og god bruk av forgrunn gir fin dybde i bildet. Det veier litt tungt på høyre side, men jeg ser ingen umiddelbar bedre løsning på det, gitt elementene du har klart å fange i bildet slik det står nå. Bra jobba. Har du brukt gradient på himmelen forresten? Lenke til kommentar
Philo Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Nydelig bilde i utgangspunktet, selv om jeg personlig ville utsatt det for ganske tung redigering. (Leste i en annen post at du har som regel å ikke gjøre det) Laget for morroskyld en kjapt redigert utgave, men venter med å poste denne til du evt gir grønt lys Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 Nydelig bilde i utgangspunktet, selv om jeg personlig ville utsatt det for ganske tung redigering. (Leste i en annen post at du har som regel å ikke gjøre det) Laget for morroskyld en kjapt redigert utgave, men venter med å poste denne til du evt gir grønt lys kjør på! Lenke til kommentar
Philo Skrevet 5. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Forvekslet forøvrig deg og en annen ang regelen om ikke å klone bort ting Her er min redigerte utgave av bildet. Klonet bort en god del forstyrrende elementer og gjort det hele ørlite mørkere for å få enda litt mer eventyraktig kveldsstemning. Redigeringen er kjappere gjort enn man ville tatt seg tid til for print osv dog, mest som et eksempel på hva jeg personlig ville gjort med det. Endret 5. juli 2009 av Philo Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Syns dette var helt strålende bra, eneste pirk er at bildet heller aldri så lite til venstre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå