Habitats Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Hei Har i mange år siklet på vannkjøling men har aldri fått meg selv til å gå til anskaffelse av det. Det mye på grunn av at jeg ikke kan så mye om det, og vet dermed lite om hva som trengs osv. Nå tenkte jeg derimot å starte med et lite prosjekt, og første post er å skaffe et egnet kabinett. Det jeg skal ha plassert i kabinettet er 3 x HDD's, 1 x 4780X2, Asus Maximus Formula med en Intel Quad Core Q9450 samt DVD drev og noen PCI kort. Jeg har aldri vært noen fan av små kabinetter, så det blir nok at jeg går for et full tower. Jeg har sett en del på dette Lian Li p80 kabinettet da jeg må si meg litt svak for Lian Li. Men det virker ikke som om dette noen gang kommer her til lands (har blitt utsatt og utsatt de siste 4 månedene). Planen er som sagt å ha alt i kabinettet, dvs. radiator, tank, pumpe osv. Vil også ha et kabinett med litt støydemping, da HDD-ene (3 x 10.000rpm disker) bråker en del. At det er kabelvennlig er også et pluss. Skal nevnes at jeg har ikke begynt letingen etter selve vannkjølingen enda, så står åpen for alle muligheter, så sant de befinner seg internt. Så hva har dere å anbefale, folket? //Hab Endret 8. juli 2009 av Habitats Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hva med en av Tt LCS kabinettene? ¤ Armor+ VH600LBWS ¤ Armor+ VH600LSWA ¤ Xaser VI VG400LBNS ¤ Xaser VI VG400LSNA ¤ Xaser VI VG400LBWS ¤ Xaser VI VG400LSWA ¤ SwordM VD500LBNA ¤ Tai-chi VB5001SNA ^^ Tt SwordM som du ser selges også uten medfølgende vannkjøling. SwordM er et kabinett jeg synes ser ut til å være meget bra til vannkjøling. Masse plass til radiatorer og punper, og selveste pumpen(e) kan gjemmes bak på kabinettet. Eneste minuset er at dette kabinettet er prises høyt og jeg er usikker på om det er noe støydemping til HDD. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Coolermaster har en del bra kabinett.... bla. HAF 932... har det selv og det er meget solid og fint! Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Lian Li PC-P80 er et av de aller beste fulltowers på markedet. Ta en titt på Silverstone TJ09, har lenge vært et av entusiastenes favoritter. Silverstone Raven kan også være et alternativ, har en god løsning for feste av rad på utsiden. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Klarer ikke å falle helt for noen av de nevnte kabinettene Mitt gamle kabinett (nåværende serverkabinett) er et Lian Li og alt etter dette blir som å ta to skritt tilbake. ravii. Når du sier "beste", hva legger du i det? Har du noen erfaringer å dele? Thermaltake kabinettene blir på en måte litt for mye... runde kanter å plastikk. HAF-kabinettet var litt bedre, men fallet fortsatt ikke helt i smak. Takker imidlertid for gode forslag så langt Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Lian Li B70. Jeg har det selv og er kjempe fornøyd. Hvis du fjerner den ene HDD holder kan du montere en 2 x 240mm radiator. Veldig god plass i det til en grei pris Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 ravii. Når du sier "beste", hva legger du i det? Har du noen erfaringer å dele? Beklager sent svar, er på ferie Det baserer seg på at jeg har lest utallige tester av alle fulltowers i de høyere prisklassene, og lest enormt mange brukererfaringer. Felles for nesten alle er at de skryter uhemmet PC-P80. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Har laget en tenging av kabinettet mitt: PSU er oppe. Det er derfor jeg flyttet HDD "buret". Vurderer å ta vekk den bakre vifta og heller la Nocrua vifta blåse lufta ut. Kan sette 120mm(den bakre) Foran til HDD. En 2x140mm radiator er perfekt å ha i front. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 ravii. Når du sier "beste", hva legger du i det? Har du noen erfaringer å dele? Beklager sent svar, er på ferie Det baserer seg på at jeg har lest utallige tester av alle fulltowers i de høyere prisklassene, og lest enormt mange brukererfaringer. Felles for nesten alle er at de skryter uhemmet PC-P80. Okei. Ja, sitter å leser rundt akkurat nå. Så blant annet video reviewen. Blir bare mer og mer gira' på den Har laget en tenging av kabinettet mitt: PSU er oppe. Det er derfor jeg flyttet HDD "buret". Vurderer å ta vekk den bakre vifta og heller la Nocrua vifta blåse lufta ut. Kan sette 120mm(den bakre) Foran til HDD. En 2x140mm radiator er perfekt å ha i front. Takker for god forklaring. Dette kabinettet er også et godt alternativ. Tenker jeg sitter på gjerdet litt til å ser om p80 i det hele tatt kommer i butikkene her til lands. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Ja, det er krem av kabinetter, Hva med Lian Li PC-X2000 ? Det ser også kanske syykt ut! Endret 7. juli 2009 av Durochris Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Har sett det før men liker ikke at det er så tynt. Det blir også litt i dyreste laget. Har sendt mail til netshop ang. p80, får se hva de svarer. Noen som vet hva prisen ville blitt om jeg hadde handlet noe slikt fra USA? Kabinettet i seg selv ville nok blitt billigere, men å sende en så stor pakke over elva må da bli sinnssykt dyrt? Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Har sett det før men liker ikke at det er så tynt. Det blir også litt i dyreste laget. Har sendt mail til netshop ang. p80, får se hva de svarer. Noen som vet hva prisen ville blitt om jeg hadde handlet noe slikt fra USA? Kabinettet i seg selv ville nok blitt billigere, men å sende en så stor pakke over elva må da bli sinnssykt dyrt? Ja. Det tar sikkert lang tid og hvis noe skulle være galt må du sende det tilbake over "elva" og da tar det enda lengre tid. + at du må betale 25% moms og alle de tinga. Jeg ville venta til netshop får det inn. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Selv har jeg et Rebel12 med ca. samme innmat som deg pluss MCP655, tank, 1stk 3x120mm rad og 1 dual heatercore, så det er nokså godt med plass der, hadde før det et Antec P190, men det dugde dårlig til intern vannkjøling så der plasserte jeg radiatoren utenfor, er å anbefale om du ikke må ha alt inni selve kabinettet. Har forsatt mitt gamle bortgjemt under trappa så om du vil kjøpe det send meg en PM. CM sine stacker kabinettet er også å anbefale, har hatt et selv, det første som kom ut og der er det masse av plass inni. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg fant en butikk i UK som hadde en god del snacks på lager. Om ikke Netshop får inn dette snart, tror jeg at jeg går for dette: Lian Li Black Full Tower Window Panel W-75BT Lian Li PC-P80 Ser ut som om dette tilsammen ble omlag 3400~ eksklusiv eventuell mva. Så i verste fall kommer det på 4250~. Dyrt, ja... Huff... Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Jeg fant en butikk i UK som hadde en god del snacks på lager. Om ikke Netshop får inn dette snart, tror jeg at jeg går for dette: Lian Li Black Full Tower Window Panel W-75BT Lian Li PC-P80 Ser ut som om dette tilsammen ble omlag 3400~ eksklusiv eventuell mva. Så i verste fall kommer det på 4250~. Dyrt, ja... Huff... Dyrt? Ja Kult og rått? JA! Endret 8. juli 2009 av Durochris Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Noe annet som forbauset meg var en svimlende pris på frakt fra USA. Den billigste av 4 metoder kom på $195 (KUN i porto) og den dyreste kom på $450! Forstår ikke hvordan det kan være slike forskjeller. Den engelske butikken jeg linket til tar visstnok bare £30. Har dog sendt mail for å få bekreftet dette. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Har du fått svar fra netshop? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 De får det inn i slutten av juli visstnok. Prisene fra England var korrekte, og de kan levere alt innen 1 uke. Hmmmmm... Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Da tjente butikken fra englang nettopp 4200,- Endret 8. juli 2009 av Durochris Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Heh. Bestilte du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå