rozon Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Er det mulig å låse hastigheten på prosessoren på en Dell laptop? Hastigheten endres med bruken, men jeg vil ha den på fullt hele tiden. Prosessoren er en Intel Core Duo U2500. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 ? Mener du frekvensen? Det endrer du i bios, kalles speedstep C1 osv. Sett til disabled. Det er for å spare strøm på idle, du skal ikke merke noe til det da den alltid vil ha den kraften du trenger. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Det er for å spare strøm på idle, du skal ikke merke noe til det da den alltid vil ha den kraften du trenger. Morsom du da... Faktisk er multiplieren på x6 hele dagen, eller 800Mhz. Fryktelig irriterende å tenke på at ting kunne gått marginalt fortere. Skal teste BIOS.... Lenke til kommentar
War Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Står den på 6 selv om du for eks åpner et program eller scanner etter virus? Isåfall er den nedklokket. Speedstep skal kun senke når den ikke har noen oppgaver. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Feil. Speedstep/C1E nedklokker når det ikke er _behov_ for mer kraft. Med en gang du starter et spill som krever mer går prosessoren for fullt. En prosessor utfører oppgaver 24/7, uansett om du ikke gjør noe som helst på maskinen selv. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Du skjønner hva jeg mente. Min ic7 speedstep øker bare jeg åpner startmenyen og slukktner igjen like fort. Iallefall i cpu-z Endret 2. juli 2009 av War Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Ja, men vil ikke si at det er behov for å øke prosessorkraften når man bare åpner et program eller scanner etter virus. Litt mer krevende skal det være... Lenke til kommentar
rozon Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Tilogmed når jeg kjører CPU Burn-in øker ikke multiplikatoren. Det sagt så står temperaturen på 65-92 grader i HWMonitor. Kan den skru ned hastigheten pga temperaturen kanskje? Enda en grunn til å ønske seg stasjonær... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå