Gå til innhold

Samsung i8000 (Omnia ll)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HEi, chivas vurderte du noen gang omnia hd? Hvis, hvorfor gikk du for o2?? Er det noen ulemper med o2?

Omnia HD vurderte jeg egentlig ikke, dette pga Symbian. Har hatt Symbian tlf før (noe som forsåvidt er helt greit), men etter å ha oppdaget WM har jeg funnet ut at dette passer bedre til min bruk. Ergo valget av O2. O2 var også rett og slett en meget god oppgradering fra Touch Diamond :)

 

Vanskelig for meg å vurdere ulemper med O2, men hvis man ikke er vant til WM og vet hva man går til, kan jeg godt tenke meg at mange_kan_bli skuffet. Gir man seg derimot litt tid på å bli kjent med systemet, ser jeg ingen grunn til at man ikke skal bli fornøyd.

 

Jeg vurderte også Android, men venter eventuelt til neste telefonbytte for å se om Android har "satt" seg bedre da. Det er fortsatt litt i startgropen. Det er også litt avhengig om de programmene jeg bruker til WM daglig er tilgjengelig på Android da...

Lenke til kommentar
Hvis du holder telefonen sidelengs, snur skjermbildet seg, når du bruker telefon og sms ?

 

Jeg har funnet ut hvordan dette fikses. jeg editerte registeret (HKLM – system – gdi – rotation - HideOrientationUi forandre 1 til 0 (reset). Så går man inn og forandrer på button oppsettet. Jeg satt knapp 2 til å rotere skjermen.

Så hver gang jeg skal rotere skjermen (uansett hva jeg er inne i) trykker jeg bare knapp 2. Funker som bare det :)

 

Hei,

Jeg er ganske grønn på det her, men har ihvertfall kjøpt Omnia II...og har vært inne og fått editert registeret - men når jeg går inn i knappeoppsettet så dukker det ikke opp noe valg for å rotere skjermen. Kjører norsk oppsett...kan det ha noe med saken å gjøre?

 

Setter stor pris på hjelp... :-)

TM

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg er ganske grønn på det her, men har ihvertfall kjøpt Omnia II...og har vært inne og fått editert registeret - men når jeg går inn i knappeoppsettet så dukker det ikke opp noe valg for å rotere skjermen. Kjører norsk oppsett...kan det ha noe med saken å gjøre?

 

Setter stor pris på hjelp... :-)

TM

Har du tatt soft reset etter at du editerte registeret?

 

På min så ligger knapp-oppsettet under Settings - General Settings - Button - Assign a program, så velger jeg <Rotate Screen> fra listen til den knappen jeg ønsker. Jeg har valgt knapp nr 2 (den som er sammen med kamaraknappen) Legg merke til at Rotate Screen står øverst på listen av programmer (den står inne i < > )

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg er ganske grønn på det her, men har ihvertfall kjøpt Omnia II...og har vært inne og fått editert registeret - men når jeg går inn i knappeoppsettet så dukker det ikke opp noe valg for å rotere skjermen. Kjører norsk oppsett...kan det ha noe med saken å gjøre?

 

Setter stor pris på hjelp... :-)

TM

Har du tatt soft reset etter at du editerte registeret?

 

På min så ligger knapp-oppsettet under Settings - General Settings - Button - Assign a program, så velger jeg <Rotate Screen> fra listen til den knappen jeg ønsker. Jeg har valgt knapp nr 2 (den som er sammen med kamaraknappen) Legg merke til at Rotate Screen står øverst på listen av programmer (den står inne i < > )

 

Hm...jeg skrudde telefonen av og på igjen, men det dukket ikke opp noe nytt valg, heller ikke blant de med < >. Øverst i lista står nå <Høyre funksjonstast>

 

Fant også et program som skulle gjøre samme susen (på http://www.nuklear2.com/x/ ), men selv om jeg fulgte instruksjonene "slavisk" så dukket det ikke opp i snarveilista til knappene...begynner å mistenke om det kan ligger noen begrensninger i det norske oppsettet? Eller...?

Lenke til kommentar
Hm...jeg skrudde telefonen av og på igjen, men det dukket ikke opp noe nytt valg, heller ikke blant de med < >. Øverst i lista står nå <Høyre funksjonstast>

 

Fant også et program som skulle gjøre samme susen (på http://www.nuklear2.com/x/ ), men selv om jeg fulgte instruksjonene "slavisk" så dukket det ikke opp i snarveilista til knappene...begynner å mistenke om det kan ligger noen begrensninger i det norske oppsettet? Eller...?

Virker merkelig....kan jo selvfølgelig være noe med det norske oppsettet, men skulle tro at det omgås ved å gjøre de reg. innstillingene. Jeg husker at jeg ikke fant den rortate screen med det første....etter å ha surret litt rundt "dukkket" den opp....???

Når det gjelder det programmet du prøvde, kan jeg tenke meg at det skal legges i Program Filer på den norske, og ikke Program Files som nevnt i instruksjonene...

 

Du kan jo også teste SPB Mobile Shell 3.5 for å teste det ut - der ligger det en egen snarvei for rotering av skjerm...

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
Fikk den forige lørdag. Første jeg gjorde var vel med et uhell å trykke på den youtube tingen, så er vel ikke noe jeg har gjort galt heller.

Opera loader og loader en stund, helt til den plutselig stopper, og der forblir den uansett hvor lenge jeg venter.

nyaktig det samme som skjer med meg.... :mad:

Lenke til kommentar

jeg finner ikke knappen <Rotate Screen> på norsk språk. jeg går på: innstillinger-generele innstilinger-knapper-tilordne et program-knapp2. da kommer det opp: *høyre funksjonstast* *idag* *ingen* *inndatapanel* *kontekstmeny* *ok/lukk* *rull ned* *rull opp* *rull til høyre* *rull til venstre* *startmeny* *venstre funksjonstast* + alle programmene som er på telefonen. har prøvd alle ingen funker. er det forskjeller på engelsk og norsk språk.

Lenke til kommentar
Fikk den forige lørdag. Første jeg gjorde var vel med et uhell å trykke på den youtube tingen, så er vel ikke noe jeg har gjort galt heller.

Opera loader og loader en stund, helt til den plutselig stopper, og der forblir den uansett hvor lenge jeg venter.

nyaktig det samme som skjer med meg.... :mad:

Det samme skjedde med den jeg testet i butikken. Den var også norsk. Jeg tenkte kanskje at det var noe bug med den, men ekspeditøren påsto at man måtte sette opp nettverket før man kunne åpne opera - noe jeg syntes var litt søkt svar... Hos min har det funket hele tiden, men jeg har engelsk innstallasjon da...

Lenke til kommentar

hvordan setter man internet explorer som standar nettleser? siden jeg ikke får opera til å funke.

 

jeg finner ikke knappen <Rotate Screen> på norsk språk. jeg går på: innstillinger-generele innstilinger-knapper-tilordne et program-knapp2. da kommer det opp: *høyre funksjonstast* *idag* *ingen* *inndatapanel* *kontekstmeny* *ok/lukk* *rull ned* *rull opp* *rull til høyre* *rull til venstre* *startmeny* *venstre funksjonstast* + alle programmene som er på telefonen. har prøvd alle ingen funker. er det forskjeller på engelsk og norsk språk.

 

noen som vet noe om dette?

Endret av speedfrog
Lenke til kommentar
Hvis du holder telefonen sidelengs, snur skjermbildet seg, når du bruker telefon og sms ?

 

Jeg har funnet ut hvordan dette fikses. jeg editerte registeret (HKLM – system – gdi – rotation - HideOrientationUi forandre 1 til 0 (reset). Så går man inn og forandrer på button oppsettet. Jeg satt knapp 2 til å rotere skjermen.

Så hver gang jeg skal rotere skjermen (uansett hva jeg er inne i) trykker jeg bare knapp 2. Funker som bare det :)

 

har du norskt eller engelsk versjon, har sett på den siste diskusjons siden i denne tråden ser ut til at ingen med norsk versjon får dette til å fungere. jeg ønsker meg også denne tlf, har en sony e. w800i nå så det blir en snadder overgang. fikk 1700 på døra i dag fra en som skyldte meg penger fra i sommer, hadde nesten glemt dem, så da er jeg godt på vei, skal ha tlf i julegave fra meg til meg =) sånne julegaver er altid di beste, =)

Lenke til kommentar
har skiftet til engelsk, men finner ikke det

 

hvor finner jeg dette: HKLM – system – gdi – rotation - HideOrientationUi forandre 1 til 0

Du må editere registeret. For å gjøre det trenger du et regedit program. PHM Regedit bruker jeg...

Ta for guds skyld backup av registeret før du starter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...