Gå til innhold

Samsung i8000 (Omnia ll)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du prøvd Opera Mini 5? Anbefales på det sterkeste. Eller Opera Mobil 9.7, det er vel Opera Mobile 9.5 som ligger på tlf fra før av?

Ja, det er 9.5 som ligger på den. 9.7 testet jeg på Diamonden, og den er ikke helt god enda (er en beta). Skal ta å sjekke ut Mini.

Har innstallert Mini 5, men den kødder med at den vil koble opp med data connection istedet for wifi. Får den ikke til å koble opp med kun wifi i det hele tatt :(

Lenke til kommentar

Jeg fikk testet ut telefonen litt i en butikk i går. Jeg synes at den var veldig treg. Skrudde av alt i oppgavebehandleren men den var fortsatt veldig seig i menyene og bildebiblioteket var den veldig treg. Noen ander som opplever det samme her? det skal sies at jeg aldri har hatt en touch telefon før så kanskje det er en tilvenning?

Lenke til kommentar
Jeg fikk testet ut telefonen litt i en butikk i går. Jeg synes at den var veldig treg. Skrudde av alt i oppgavebehandleren men den var fortsatt veldig seig i menyene og bildebiblioteket var den veldig treg. Noen ander som opplever det samme her? det skal sies at jeg aldri har hatt en touch telefon før så kanskje det er en tilvenning?

var det winmo 6.1 eller 6.5, omnian var veldig treg med winmo 6.1

Endret av speedfrog
Lenke til kommentar
Jeg fikk testet ut telefonen litt i en butikk i går. Jeg synes at den var veldig treg. Skrudde av alt i oppgavebehandleren men den var fortsatt veldig seig i menyene og bildebiblioteket var den veldig treg. Noen ander som opplever det samme her? det skal sies at jeg aldri har hatt en touch telefon før så kanskje det er en tilvenning?

var det winmo 6.1 eller 6.5, omnian var veldig treg med winmo 6.1

 

Det var 6.5 på telefonen jeg fikk testet. Veldig dumt at den var så treg. Får vente på HTC Touch HD2 å se om den sliter på samme måte.

Lenke til kommentar
Jeg fikk testet ut telefonen litt i en butikk i går. Jeg synes at den var veldig treg. Skrudde av alt i oppgavebehandleren men den var fortsatt veldig seig i menyene og bildebiblioteket var den veldig treg. Noen ander som opplever det samme her? det skal sies at jeg aldri har hatt en touch telefon før så kanskje det er en tilvenning?

var det winmo 6.1 eller 6.5, omnian var veldig treg med winmo 6.1

 

Det var 6.5 på telefonen jeg fikk testet. Veldig dumt at den var så treg. Får vente på HTC Touch HD2 å se om den sliter på samme måte.

- Jeg opplever ikke Omnia som "veldig treg". Jeg opplever den heller ikke som treg i det hele tatt. Men, det er klart, det spørs hva slags preferanser man har. Skulle jeg sammenlignet den med en telefon jeg hadde for 10 år siden, er den sikkert veldig treg. Sammenligner jeg den med min forrige (Diamond), så er den rask.

- Jeg testet en tlf på expert før jeg kjøpte meg Omniaen. Den og virket endel annerledes enn den jeg kjøpte. Den jeg testet i butikken klarte ikke engang å åpne Opera...Så, telefoner som har vært klådd på av en haug med folk, ville jeg ikke stolt helt på.

- Alt i alt, kommer det vel an på hva man er vant til. Jeg kan godt tenke meg at noen opplever O2 som treg, mens andre ikke gjør det i det hele tatt. Hva slags telefon har du nå?

Lenke til kommentar

Er det noen som har testet denne ift lesing av pdf filer? Får en del pdf filer fra skolen, og vil gjerne lese de på mobil. HTC hero funka det dårlig på (tok lang tid å laste inn sider), Nokia N97 likedan. Da tenker jeg ikke på små filer, men store filer på 500-700mb, med en del bilder.

 

Noen som har mulighet for å prøve dette?

Lenke til kommentar
Hvis du holder telefonen sidelengs, snur skjermbildet seg, når du bruker telefon og sms ?

 

Jeg har funnet ut hvordan dette fikses. jeg editerte registeret (HKLM – system – gdi – rotation - HideOrientationUi forandre 1 til 0 (reset). Så går man inn og forandrer på button oppsettet. Jeg satt knapp 2 til å rotere skjermen.

Så hver gang jeg skal rotere skjermen (uansett hva jeg er inne i) trykker jeg bare knapp 2. Funker som bare det :)

Lenke til kommentar

Hei

Har for første gang gått over fra Symbian og Nokia, og har skaffet meg Omnia 2. Er så langt fornøyd, men det er en overgang å venne seg til nytt operativsystem. Syntes ikke håndboka inneholdt så mye nyttig, har sjekket mange forum på nettet for tilleggsinfo. Installerte norsk språk på telefonen og det meste fungerer ok. Men ikke Opera. Dette programmet starter ikke i det hele tatt. Har lastet ned Opera mini 5 som fungerer med det lille jeg har testet. Noen som vet hvordan en kan få Opera i rom til å funke? Så en ting til. Hvordan får en installert programmer fra PC? Har lastet ned en betaversjon av opera og det er ingen sak å kopiere hele mappa til minne på telefonen. Men hvordan installerer jeg programmet? Har gått inn i file manager i aktuell mappe, det er ingen exe- fil, kun en xml- fil og mange andre som ikke kan kjøres.Hva gjør jeg feil? Og til slutt, noen som vet om en lommebok som fungerer med winmo 6.5 og som ikke koster så mye?

Lenke til kommentar
Hvordan får en installert programmer fra PC? Har lastet ned en betaversjon av opera og det er ingen sak å kopiere hele mappa til minne på telefonen. Men hvordan installerer jeg programmet? Har gått inn i file manager i aktuell mappe, det er ingen exe- fil, kun en xml- fil og mange andre som ikke kan kjøres.Hva gjør jeg feil?

 

Man innstallerer som regel .cab filer på mobilen. Det du har gjort, antagelig, er å pakke opp .cab fila. Da vil du få de filene du beskriver. Altså: Du skal ikke pakke opp .cab filer (de er ikke .rar), men innstallere de direkte på telefonen. 1: Legg .cab filen på telefonen 2: åpne den med en eller annen filemanager 3: velg hvor den skal innstalleres

Lenke til kommentar
Speedfrog: Har du fått tlf enda? Fornøyd?

Nei, megatore hadde den ikke inne før 5. Nov..... :cry: får den rundt den 10.nov

Ok, kjipt...

 

 

Jeg har brukt SPB MS 3.5 noen dager nå, og må si at den er mye mer responsiv enn Touchwiz 2. Så hvis folk opplever TW 2 litt treg, er det ikke telefonen, men en oppdatering/litt tweaking som er løsningen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...