Gå til innhold

Samsung i8000 (Omnia ll)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I norsk brukerhåndbok side 114 står det om assistert GPS. Denne finnes ikke i GPS-menyen på min telefon. Der kommer bare "TILKOBLINGER" og "XTRA" opp. Finner ikke ut noe om dette noe sted. Noen som har et tips...?

Jeg har byttet ut Route66 med Garmin XT. Kan det ha noe å si?

Det ligger vel under Xtra...?

Lenke til kommentar
I norsk brukerhåndbok side 114 står det om assistert GPS. Denne finnes ikke i GPS-menyen på min telefon. Der kommer bare "TILKOBLINGER" og "XTRA" opp. Finner ikke ut noe om dette noe sted. Noen som har et tips...?

Jeg har byttet ut Route66 med Garmin XT. Kan det ha noe å si?

 

Iflg boka skal A-GPS være eget punkt. XTRA laster ned filer, men jeg ser aldri at 3G jobber når telefonen leter etter posisjon.

Jeg har også førsøkt å bruke programmet "Trine-i-farta" som skal opplyse om kollektivtrafikken i Oslo. Dette programmet skal kunne finne ut hvilke holdeplasser som ligger i nærheten - nettopp ved å lese data fra basestasjonene i nærheten. Når jeg forsøker, står det bare at telefonen trenger GPS-tilkobling.

Lenke til kommentar
I norsk brukerhåndbok side 114 står det om assistert GPS. Denne finnes ikke i GPS-menyen på min telefon. Der kommer bare "TILKOBLINGER" og "XTRA" opp. Finner ikke ut noe om dette noe sted. Noen som har et tips...?

Jeg har byttet ut Route66 med Garmin XT. Kan det ha noe å si?

 

Iflg boka skal A-GPS være eget punkt. XTRA laster ned filer, men jeg ser aldri at 3G jobber når telefonen leter etter posisjon.

Jeg har også førsøkt å bruke programmet "Trine-i-farta" som skal opplyse om kollektivtrafikken i Oslo. Dette programmet skal kunne finne ut hvilke holdeplasser som ligger i nærheten - nettopp ved å lese data fra basestasjonene i nærheten. Når jeg forsøker, står det bare at telefonen trenger GPS-tilkobling.

Har du innstallert et program ala Nodata, som blokkerer for datatrafikk?

Når du er inne på xtra innstillingene, står det da at du har lastet ned data nederst?

Den xtra saken skal være det samme som a-gps....

Lenke til kommentar

For de som har lyst til å teste HD2 sense saken på O2, har rodrigofd sluppet en Beta 2 av sin sense rom:

http://www.modaco.com/content/i8000-omnia-ii-gsm-rom-discussion/301937/rom-hd2-leo2-fusion-beta-2-released-today/

old news ;)

 

prøvde den og du starter med 30-50 free ram mb, og jeg kom helt ned til 4mb free ram!etter noen minutter. Telefonen klikket 5 ganger på en halvtime på den romen.

Endret av Speedfrog
Lenke til kommentar

For de som har lyst til å teste HD2 sense saken på O2, har rodrigofd sluppet en Beta 2 av sin sense rom:

http://www.modaco.com/content/i8000-omnia-ii-gsm-rom-discussion/301937/rom-hd2-leo2-fusion-beta-2-released-today/

old news ;)

 

prøvde den og du starter med 30-50 free ram mb, og jeg kom helt ned til 4mb free ram!etter noen minutter. Telefonen klikket 5 ganger på en halvtime på den romen.

Jøss...såpass. Men virker som om brukerne på Modaco synes den er bra, og fungerer bra. Kanskje noe sjedde under flashingen din?

Lenke til kommentar

For de som har lyst til å teste HD2 sense saken på O2, har rodrigofd sluppet en Beta 2 av sin sense rom:

http://www.modaco.com/content/i8000-omnia-ii-gsm-rom-discussion/301937/rom-hd2-leo2-fusion-beta-2-released-today/

old news ;)

 

prøvde den og du starter med 30-50 free ram mb, og jeg kom helt ned til 4mb free ram!etter noen minutter. Telefonen klikket 5 ganger på en halvtime på den romen.

Jøss...såpass. Men virker som om brukerne på Modaco synes den er bra, og fungerer bra. Kanskje noe sjedde under flashingen din?

ja,kanskje. har du prøvd denne JB1 lite romen? + jeg forstod ikke hvilken programmer han hadde fjernet.

Endret av Speedfrog
Lenke til kommentar

[quote name=Speedfrog' date=' 2. mars 2010 - 20:32' timestamp='1267558369'

ja,kanskje. har du prøvd denne JB1 lite romen? + jeg forstod ikke hvilken programmer han hadde fjernet.

Du finner det i log fila: http://www.modaco.com/index.php?act=attach&type=post&id=48412

 

Den kan visstnok åpnes med Wes58's romtool program. Men du kan sjekke de med notepad også, hvis innholdet gir noen særlig mening ;)

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn HD2 rommen nå, og må si at jeg liker den ganske bra - utseende og funksjonsmessig ihvertfall :) Har ikke opplevd så voldsomme minneproblemer som deg speedfrog, men det er klart at det er knapt med minne der. Virker generelt veldig bra, dog ting går nok endel tregere enn på en hd2. Nå er det bare en beta, så vil nok bli bedre :)

Jeg kommer derimot ikke til å bruke denne særlig, da den mangler norsk xt9 og phonepad. Får ikke engang skrevet æøå :( Men mulig det er en cab der ute som fikser dette...(?)

 

Kommer til å teste jb3 lite som er på vei ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...