Gå til innhold

Samsung i8000 (Omnia ll)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hatt telefonen i 2 dager nå og den har allerede klikka. telefonen hang seg i dag så jeg måtte resette telefonen. Hadde lagt inn litt musikk og noen filmer som virket fint før den hang seg men etter at jeg resatte den så kom det opp en feilmelding på telefonen at musikk\video var korrupt. My storage har blitt borte fra telefonen og i settings under minneinnstillinger\my storage står det at det er 0.00MB ledig plass og 0.00MB telefonminne Hvor er det blitt av de 16GB som skulle være i internminnet?. Har prøvd å nullstille My storage uten hell. Noen som har noe tips som kan hjelpe meg? Har også tømt minnet i telefonen for å få tilbake standar verdier i telefonen.

Endret av Barkster
Lenke til kommentar
Hatt telefonen i 2 dager nå og den har allerede klikka. telefonen hang seg i dag så jeg måtte resette telefonen. Hadde lagt inn litt musikk og noen filmer som virket fint før den hang seg men etter at jeg resatte den så kom det opp en feilmelding på telefonen at musikk\video var korrupt. My storage har blitt borte fra telefonen og i settings under minneinnstillinger\my storage står det at det er 0.00MB ledig plass og 0.00MB telefonminne Hvor er det blitt av de 16GB som skulle være i internminnet?. Har prøvd å nullstille My storage uten hell. Noen som har noe tips som kan hjelpe meg? Har også tømt minnet i telefonen for å få tilbake standar verdier i telefonen.

prøv og hardrest noen ganger. Ring *2767*3855#(hardreset)

Lenke til kommentar
Hatt telefonen i 2 dager nå og den har allerede klikka. telefonen hang seg i dag så jeg måtte resette telefonen. Hadde lagt inn litt musikk og noen filmer som virket fint før den hang seg men etter at jeg resatte den så kom det opp en feilmelding på telefonen at musikk\video var korrupt. My storage har blitt borte fra telefonen og i settings under minneinnstillinger\my storage står det at det er 0.00MB ledig plass og 0.00MB telefonminne Hvor er det blitt av de 16GB som skulle være i internminnet?. Har prøvd å nullstille My storage uten hell. Noen som har noe tips som kan hjelpe meg? Har også tømt minnet i telefonen for å få tilbake standar verdier i telefonen.

prøv og hardrest noen ganger. Ring *2767*3855#(hardreset)

Hmmm...helt tydelig at det er noe feil med internminnet på mange av disse telefonene. Når 3 stk av oss her på forumet har opplevd dette, sier det litt.

 

Det du kan prøve på, er å sette den på "mass storage" under usb-settings. Deretter kobler du tlf til pc og ser om den finner 16gb minnet. hvis den gjør det, er det bare å fat-32 formatere den. Hvis du ikke finner den, må du mest sannsynlig levere den inn for å bytte hardware...

Lenke til kommentar

Da har jeg flashet min for første gang. Jeg brukte denne:http://www.modaco.com/content/i8000-omnia-ii-gsm-rom-discussion/297140/rom-wm-6-5-classic-i8000-rom-with-bt-voice-dialing-thai-eng-version/

 

Den er trøblete her. Hver gang jeg skal restarte etter å ha satt regionen, vil den ikke starte opp. Den kutter ut etter Orange logoen kommer. Skal prøve en annen ja...

 

Speedfrog:

Hvilken del av CSC bruker du? Jeg tok den som ble foreslått, men den er Orange branded. Ellers har jeg kun brukt Octans Mini, da de andre filene kan være risky å teste.

Jeg har heller ikke sett noe til My Storage enda heller :( Kn jo godt hende noe hadde skjedd ved å flashe eboot osv...?

Lenke til kommentar
du bruke octas downloader 2.13! for at CSC skal funke, velg :i800EEJA5 som CSC. bruk Ebooten også da for du 5MB mer program memory.Phone delen vet jeg ikke hva gjør men jeg tok den også for å ha det nyeste.

Mener du I8000XEEJA5.csc? Der får jeg kun valgt portugisisk som språk...

 

Hvor ligger 2.13 da? Og funker ikke 2.11 Mini? Er den jeg har brukt nå, og gikk det...

Lenke til kommentar

Tikker du heller ikke av noen av de options under phone? Forsvant alt i My Storage når du flashet? For det er en option "preserve device's contents"...

 

 

Jeg har brukt den csc fila med 2.11, og det funket...men jeg har fortsatt ikke en fungerende norsk xt9...trodde den kanskje lå i csc, men viser seg at den ligger i pda. Akkurat nå bruker jeg "WM 6.5.5 i8000_23518 Lite ROM (Eng) - Timebomb patched, Based on Jan 2010 1st ROM - 20Jan2010"

 

Kanskje jeg blir nødt til å begynne å skrive med qwerty gitt :D

Lenke til kommentar
for norsk xt9: start-settings-personal-input-option-norwegian

 

jeg tikket ikke med noen av optionsene

På denne rommen finner jeg ikke xt9 settings der, men man kan finne det samme ved å holde mode knappen på sms skriving. Jeg kan velge norsk, men det blir ikke noe norsk xt9 uansett. Skal teste en annen rom idag, for denne var litt kjedelig ;) Skal teste den med den nye samsung meny saken...

Lenke til kommentar
for norsk xt9: start-settings-personal-input-option-norwegian

 

jeg tikket ikke med noen av optionsene

På denne rommen finner jeg ikke xt9 settings der, men man kan finne det samme ved å holde mode knappen på sms skriving. Jeg kan velge norsk, men det blir ikke noe norsk xt9 uansett. Skal teste en annen rom idag, for denne var litt kjedelig ;) Skal teste den med den nye samsung meny saken...

samsung today?

 

det er med i hans rom. start-settings-home-items-samsung today.

Lenke til kommentar

Speedfrog:

 

1: Jeg vet hvor man stiller inn Norsk XT9, problemet er at den ikke aktiveres/fungerer, selv om den står på Norsk

 

2: På KSTAN sin rom som jeg har på nå, er det ingen "Samsung Today" option under "Items on Today"

 

3: Jeg har sett at du har svart på modaco-forumet. På Kuanchai sine roms: Har du satt regionale settings til Norsk (Bokmål) - restartet - og så fungerer det? Hos meg vil ikke telefonen restarte; den viser Kuanchai sin splash screen, så blir det helt mørkt. Har ventet i over en halvtime uten at noe skjer. På KSTAN sine roms fungerer dette fint hos meg. Problemet jeg har med KSTAN sine er at Norsk XT9 ikke fungerer - mens på Kuanchai sine, så funker Norsk XT) ... :hmm:

 

4: På forrige post står det at du bruker Secany sin CSC, hvilken part av CSC velger du i Octans? Man har ganske mange å velge mellom, og det er kun den spanske (øverst) som jeg kan se at man kan velge English - eller norsk hvis man ønsker det. På de andre er det stort sett kun Portugisisk. Eller hvilken CSC er det snakk om? Jeg tror det er JA5 som jeg har testet.

 

5: Du nevner at du ikke tikker av noen av options i Octans, men vil du ikke miste alt på My Storage hvis man ikke tikker av "Preserve Device's Contents"?

 

 

På Secany sine roms kan man ikke flashe uten at My Storage er til stede. Jeg har konvertert Sevany sine .mst filer til .nb0, så da skal de fungere å flashe uten at man har "My Storage". Det er mulig jeg kommer til å teste den, sammen med phone og eboot delen hvis jeg ikke får fikset "problemene" mine. Eventuelt leverer jeg inn tlf så de får fikset My Storage før jeg går videre. Litt av cluet er at garanti ryker hvis man har flashet eboot, mens pda skal være greit...

 

 

Har prøvd mass storage og hardreset uten hell. Returnerer telefonen i dag. Er vel ikke noe vits å ringe samsung support.

Gi oss info om hva som skjer / hva de sier da :)

Lenke til kommentar
2. det er fordi pda filen er JA1 ikke JA5,

 

3. jeg har satt regionale settings til Norsk (Bokmål) - restartet - og så funker det.

 

4. jeg velger I8000XEEJA5.csc

 

5. jeg har ikke tikket med det noen gang.

 

2: Er det 6.5.5 bsom er JA5 da eller?

3: Merkelig...her klikker det bare, men kan kanskje ha noe med at jeg ikke har flashet eboot :hmm:

4: Skal sjekke når jeg kommer hjem...kan ikke huske å ha sett den sist. Den ligger altså i Secany sin JA5 CSC?

5: Har du da beholdt filene i My Storage?

 

Du fortalte at My Storage hos deg plutselig dukket opp igjen. Kan du huske når du mistet/fikk den igjen? Var det etter/før flash? Var det slik at den dukket opp igjen etter å ha flashet eboot? Lurer på om jeg skal ta sjansen på å flashe eboot, for å se om den kommer igjen. Vil gjerne ha filene som ligger der :mad:

Lenke til kommentar

2. det har ingenting å si om det er 6.5.5 det må være JA5 som kom ut 25.jan,KSTAN sin sist rom kom ut 17.jan.

 

3. det klikker ikke her.

 

4.den ligger i secany`s rom ja

 

5.filene la seg automatisk på storage card når my storage forsvant. så de ligger der forsatt. har bare noen få program files på my storage.

 

jeg mistet my storage en gang når jeg flashet, så flashet jeg fram og tilbake noen romer for å bestemme meg hva jeg skulle bruke, og plutselig kom det tilbake.

Endret av Speedfrog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...