Gå til innhold

Ebay. Selger solgte vare han ikke hadde. Fikk pengene refundert men nå påstår selger at jeg ikke har betalt.


Anbefalte innlegg

Og nå risikerer jeg å få Ebay-kontoen suspendert. Jeg har kontaktet Ebay support og fikk til svar at selger hadde sin fulle rett til å gjøre dette og at jeg måtte betale eller kontakte selger. Selgeren får jeg ikke kontakt med. Jeg får heller ingen mulighet til å betale i "My Ebay"-siden.

 

Hvorfor er dette min feil, og HVA gjorde jeg feil til å begynne med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og nå risikerer jeg å få Ebay-kontoen suspendert. Jeg har kontaktet Ebay support og fikk til svar at selger hadde sin fulle rett til å gjøre dette og at jeg måtte betale eller kontakte selger. Selgeren får jeg ikke kontakt med. Jeg får heller ingen mulighet til å betale i "My Ebay"-siden.

 

Hvorfor er dette min feil, og HVA gjorde jeg feil til å begynne med?

Seriøst, skjønner ikke helt hva du mener. Har du fått tilbake penger du ikke har betalt?

Lenke til kommentar

jeg har fått tilbake pengene. Men selger mener nå at jeg ikke har betalt.

 

Jeg kjøpte et spill.

jeg betalte for spillet.

Etter noen dager får jeg pengene refundert og en melding om at spillet ikke var på lager.

Over en måned senere får jeg melding om at hvis jeg ikke betaler kan ebay-kontoen min bli suspendert for alltid.

Ebay support sier at selger har full rett til å kreve dette.

Jeg kan ikke betale da muligheten for dette er fjernet fra kontosidene.

Jeg sendte melding til selger for å prøve å ordne opp men får ikke svar.

Nå er fristen for å betale eller ordne opp gått ut.

Lenke til kommentar
jeg har fått tilbake pengene. Men selger mener nå at jeg ikke har betalt.

 

Jeg kjøpte et spill.

jeg betalte for spillet.

Etter noen dager får jeg pengene refundert og en melding om at spillet ikke var på lager.

Over en måned senere får jeg melding om at hvis jeg ikke betaler kan ebay-kontoen min bli suspendert for alltid.

Ebay support sier at selger har full rett til å kreve dette.

Jeg kan ikke betale da muligheten for dette er fjernet fra kontosidene.

Jeg sendte melding til selger for å prøve å ordne opp men får ikke svar.

Nå er fristen for å betale eller ordne opp gått ut.

Men når du betalte, gjorde du ikke det via PayPal. Er jo lett å dokumentere at man har betalt...

Lenke til kommentar

Fikk svar fra en litt mer behjelpelig person hos Ebay Support. Det som hadde skjedd var at da jeg fikk pengene tilbake ble ikke dette registrert skikkelig hos ebay (via ebay-paypal kommunikasjonen). jeg hadde heller ingen passende valg i menyene. Dermed ble den stående som "ubetalt" i en tid. Når dette skjer kan selgere etter 7 dager opprette en "unpaid item case" mot kjøper.

 

Jeg vil tippe at selger ikke har sett på transaksjonen men bare åpnet en "case" med en gang. Er en såkalt "storselger" så er ikke sikkert han gidder å ta seg tid til å sjekke alle. Uansett kan jeg kontakte ham å få den lukket. Hvis han ikke vil lukke den så kan jeg uansett få anmerkningen fjernet av Ebay support siden jeg allerede har betalt og fått pengene refundert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...