The Hoff Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hei, Driver og lager et enkelt gui og fant fort ut at swing er noe jeg overhodet ikke kan. Her er problemet: Har et textField som er initielt tomt som brukere skal skrive inn et portnummer i. Hvordan kan jeg få tak i dette portnummeret etter at brukeren har skrevet det inn? Og forresten. Hva brukes for å få en "console" i guiet? Altså et tekstområde hvor jeg kan skrive ut meldinger, men som ikke skal kunne redigeres av brukerne. TextArea? Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 JTextField.getText() returnerer innholdet i feltet som streng. JTextArea kan du bruke som console. JTextArea.setEditable(false) hindrer brukeren aa skrive noe inn i feltet. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 JTextField.getText() returnerer innholdet i feltet som streng. Ja det er greit nok. Men hva når feltet er initielt tomt? Hvordan blir det registrert hva folk skriver inn i det? Lenke til kommentar
Patton Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 JTextField.getText() returnerer innholdet i feltet som streng. Ja det er greit nok. Men hva når feltet er initielt tomt? Hvordan blir det registrert hva folk skriver inn i det? Det kommer helt an paa naar du trenger verdien i feltet. Ofte trenger man denne verdien foerst naar en bruker gjoer en bestemt action (f.eks. trykker paa knappen "connect"). Hvis du oensker aa hente verdien i feltet for vaert eneste tastetrykk, kan du bruke JTextField.addKeyListener og registrere en KeyListener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå