Gå til innhold

På ferie med hund


Anbefalte innlegg

Søndag planlegger jeg en etterlengtet tur fra Østfold til Trondheim. Skal feriere på hytte sammen med venninde og hennes forstertispe 9 år. Jeg har valp, 5 mnd, liten løwchen. Førstegangseier....

Det kan bli en biltur på 7-8 timer. Jeg tenkte det kanskje var lurt å overnatte underveis, men så skjønner jeg jo at når en har med seg hund - så er en ikke velkommen over alt!

Hva gjør andre på ferieturer? Og kan det gå greit med gammel tispe og ung liten tispe? Veldig spent på det, for hvis det ikke fungerer kan vi jo ikke bo sammen i hytta..

Takknemlig for svar:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her går andre tisper greit så lenge de er ferdig med første løpetiden, mens de som er større en min, men fortsatt "småunger" i min hunds sinn kan hun klikke litt på når de stikker av med lekene hennes osv.. Ender som regel med at min får seg en smekk da :p

Lar man hundene ordne opp seg i mellom går det som regel greit og de finner roen etterhvert.

 

Tar man mange pauser og lar hundene få lufte seg godt underveis bør det egentlig ikke være noe problem å ta en biltur på 7-8 timer på en dag.

Men man må jo beregne ganske lange stopp underveis, så timene kan fort fly..

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...