Gå til innhold

skal jeg gå til forbrukertvistutvalget?


Anbefalte innlegg

jeg sendte en laptop tilbake for å kreve angrerett, fordi den var ødelagt og generelt dårlig. den ble så påstått (mer) ødelagt i frakt, og jeg fikk aldri pengene igjen. selskapet (som ikke er norsk) sa de skulle ta kontakt med UPS og det norske postvesenet. de gjorde ingen av delene, og unngikk å svare meg i et år. forbrukerrådet sa at jeg hadde absolutt krav på pengene igjen. de forsøkte til og med å kontakte selskapet for å kreve at de betalte tilbake... det gjorde de selvsagt ikke.

 

videre ble jeg anbefalt av forbrukerrådet å ta kontakt med forbrukertvistutvalget. som høgskole-student, har jeg dekt noen rettskostnader? er dette et fornuftig steg å ta? vil jo ikke akkurat gå til en rettssak jeg kommer til å tape og bli tvunget til å betale dette fantastiske selskapet enda mer penger.

 

 

p.s.

selskapet fraskriver seg ethvert ansvar og sier videre at jeg kommer til å tape rettssaken fordi angreretten ikke gjelder når laptopen ble ødelagt i frakt, og at jeg ikke kan gå til noen sak uten å ha laptopen (jeg har ikke fått den tilbakesendt, da jeg har lite behov for en ødelagt laptop).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dem har norsk filial har dem sikkert et brreg firma som tvisten må gå igjennom.

 

Jeg ville anbefale å gå til forbrukertvist utvalget, hvis dere har hatt megling hos Forbrukerrådet. Saken vil nok ordne seg ved megling, men jeg mener FTU ikke koster deg noe. Hvis du likevel føler at du trenger advokathjelp ville jeg sjekke ut http://www.jussbuss.no/ sidene.

 

Er du høgskolestudent og blitt medlem i f.eks Nito har du også advokatmuligheter via dem. Evnt andre organisasjoner som du måtte være medlemmer i. Men som sagt, du burde kjøre saken videre fordi det baner vei videre for senere saker.

 

Edit: Les mer om saksgangen her: http://www.forbrukertvistutvalget.no/default.pl?showPage=114

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Du sier de har en norsk filial, men handlet du med den norske filialen eller kjøpte du fra en av de utenlandske filialene? Hvilket selskap er det snakk om?

 

Du sier laptopen var ødelagt, men sier ikke noe om hva som var feilen når du fikk den.

Lenke til kommentar
Men varen ble jo ikke sendt tilbake i samme stand, så da kan ikke angreretten brukes. Dette bør jo TS ta med de som sendte pakken istedet og kreve erstatning fra de

 

selskapet påsto at UPS ville muligens dekke for skadene. de påtok seg også ansvaret å snakke med det norske postvesenet. de bestemte seg istedenfor for å unnlate å svare mine mail/telefoner i et år. forbrukerrådet svarte de ei heller. de gadd ikke engang å fremstille bildene av den ødelagte laptopen. de presenterte ingen sak for forbrukerrådet i det hele tatt faktisk. forbrukerrådets dom var at jeg hadde krav på pengene igjen.

 

 

 

Du sier de har en norsk filial, men handlet du med den norske filialen eller kjøpte du fra en av de utenlandske filialene? Hvilket selskap er det snakk om?

 

Du sier laptopen var ødelagt, men sier ikke noe om hva som var feilen når du fikk den.

 

Zepto. jeg kjøpte fra zepto.no. det var maskinvarefeil på den når jeg fikk den. det var visstnok fysiske skader på laptopen når den kom fram. den var i fin fysisk form utad når jeg ga den til postdama som pakka den og sendte den til hovedkvartalet til UPS i Oslo, som igjen sendte den ut av landet. (det var her Zepto mente at UPS kunne ha ansvar.)

 

jeg hadde rotet vekk kvitteringa fra posthuset, men forbrukerrådet mente at dette ikke gjorde noe. den var sendt i en (forsikret) Norgespakke, og Zepto hadde ikke lagt frem noen bevis på at den var ødelagt (til forbrukerrådet altså; de sendte bilder til meg personlig som jeg videresendte til forbrukerrådet). Zepto har heller aldri brukt tid på å finne ut om skaden var skjedd imellom Norge og Danmark eller om den var skjedd ifra meg (Narvik) til UPS i Oslo. så for den saks skyld så vet jeg ikke om de burde kontakte postvesenet i Norge eller UPS. dette sa de at de skulle ta seg av. det gjorde de altså aldri.

Lenke til kommentar

hai. har vært utestengt fra diskusjon.no en stund.

 

Zepto sier bare ting som "dette er ditt problem. selv om vi påtok oss ansvaret så er det din feil. vi bryr oss ikke. du vil tape rettsaken. kthnxbai". vurderer om jeg skal kontakte postvesenet eller bare få sendt inn klage til forbrukertvistutvalget.

Lenke til kommentar
hai. har vært utestengt fra diskusjon.no en stund.

 

Zepto sier bare ting som "dette er ditt problem. selv om vi påtok oss ansvaret så er det din feil. vi bryr oss ikke. du vil tape rettsaken. kthnxbai". vurderer om jeg skal kontakte postvesenet eller bare få sendt inn klage til forbrukertvistutvalget.

Men du har sendt klageskjema til Forbrukerrådet? Det burde du ha gjort ihvertfall. Og om Forbrukerrådet ikke kommer frem til en løsning med nettbutikken, så får du dem bare til å sende saken til FTU.

Men det vil ta tid.

 

Jeg syntes også du burde kontakte transportør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...