oransjeFugl Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Skal guttetur til Hellas i sommer og lurer på hvordan jeg skal gjøre det med linser. Her hjemme har jeg brukt endags linser fra første stund. D.v.s. at jeg har dem på om morgenen, og tar dem av når jeg kommer hjem fra skolen for å la øynene hvile. I syden er det vel ganske fuktig i luften. Hvordan vil det påvirke linsene når de er på øyet? Vil de bli ekkel å ha på? Vil jeg komme til å måtte ta de av tidligere? Hvordan gjør jeg det når jeg tar de av og på? Kan jeg bruke vannet i vasken? Burde jeg koke vann før jeg skyller meg i det og tar av linsene? Endret 22. desember 2009 av oransjeFugl Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg brukte de akkurat som heri Norge, tenkte i grunn aldri på det. Eneste var at jeg tok de ut før jeg badet i sjøen. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Du kan det helt med ro, linsene blir ikke påvirket så mye. Luften er selvsagt mer hetende og fuktig enn her, men hvis øynene blir litt tørre kan du bare bruke litt øyedråper eller linsevæske for å fukte linsene. Du bør ta av dem når du ikke trenger dem da og sørg for ha med brillene, hvis du bruker det. Da jeg brukte linser og dro på ferie til Tyrkia brukte jeg mest briller, og linser kun når vi skulle til steder. Lenke til kommentar
Pilkern Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Da jeg var på Gran Canaria for to år siden brukte jeg endags linser, hadde dem på om morgenen og tok dem av om kvelden. Opplevde ikke noe problem med å bade enten det var i basseng eller i havet, eneste jeg ikke tok sjansen på var å åpne øynene under vann Hadde heller ingen problem om kvelden. Jeg brukte vannet som var i springen, hvis jeg ikke tar helt feil er det like rent som her i Norge, bare at det er andre bakterier i vannet som vi ikke er vant med, som gjør at hvis vi drikker det blir vi løse i magen o.l. Er som sagt ikke 100% sikker på dette, men mener jeg leste det et sted. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Du har delvis rett. Vannet er ikke like rent som her. Det er rent nok til å vaske seg og tannpuss, men ikke til å drikke. Apropos bading, bør du egentlig ikke bruke linser, men så lenge du ikke skal holde hodet lenge under vann, kan det gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå