tness Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Som topic sier så lurer jeg på om min WRT54GL router takler denne hastigheten over Wlan. Jeg har vel en maks overføringshastighet på ca 1.2 mb/s Den ligger vel helt i grenseland? Det jeg tenkte var å kjøpe en router som jeg angivelig skal flashe med DD-WRT, men denne må ha høyere hastighet over Wlan, gjerne N standard. Noen tips på router? Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Når det gjelder så høye hastigheter over wlan, burde du heller kjøpe et eksternt aksesspunkt koblet til ruter/svitsj. Klikkelink Lenke til kommentar
tness Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Vil denne routeren duge? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349018 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Hvis du søker på støttet hardware http://dd-wrt.com så er bare de eldste versjonene av WRT160 støttet pr dato. Hvis du kjøper en ny nå, så er sjansen stor for at det er 3.0 eller 2.0 som ikke støttes ennå. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Som topic sier så lurer jeg på om min WRT54GL router takler denne hastigheten over Wlan. Jeg har vel en maks overføringshastighet på ca 1.2 mb/s Det er litt lavt. Internt, innad en VLAN får jeg 11MBps over trådet, og 2.9MBps over wireless. Mellom VLANs, derimot, får jeg kun 1.8MBps (wrt54gl, x-wrt (husker ikke versjonen i farten)). Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 WRT54GL router Er vel en 11 Mbps + 54 MbpsWLAN-router, den skulle teoretisk holde til 10/10 Mbit. Som regel bør du få ca 1/2 av kapasiteten over en router. På 11 Mbps bør du komme opp i 3-5 Mbps og med 54Mbps bør du ihvertfall greie å makse internetforbindelsen! Men ting som Cryptring og antall bruker trekker ned hastigheten! Hva sier PC`n din om signalstyrke og hastigheten den er koblet opp med? Lenke til kommentar
tness Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Routeren står i en radius på 10 meter til de maskiner som jeg bruker. Så signalstyrken er god. Men jeg får maks 1.2 mb/s i overføringshastighet når jeg henter filer fra andre maskiner i nettverket. Så den ligger vel i grenseland. men jeg kan vel kjøpe en N router som kobbles på WRT54GL routeren via en nettverkskabel, og sette routeren i bridge mode, og la N routeren sende inett over Wlan? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Det går fint å sette opp en 11n-router som rent aksesspunkt og bruke den sammen med WRT54GL. Det er klart at hvis du skal streame trådløst fra en klient til en annen trådløsklient så vil du minst halvere makshastigheten fordi begge bruker av samme wlan. Du finner oppskrift på hvordan du setter opp router som aksesspunkt i nettverkslinken min under. Lenke til kommentar
tness Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Du tenker på bridge mode? Det har jeg gjort tidligere, der jeg lot en router som var kobbla opp mot min WRT54GL fordele nettet rundt omkring i huset. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Med bridge menes vanligvis at man kobler et aksesspunkt/router trådløst mot en vanlig router. Med aksesspunkt menes at man bruker den som radiosender som deler ut internett koblet med kabel til en router (WRT54GL) eller modem. Jeg antar det er aksesspunkt du tenker på og da slår man av funksjonen som deler ut ipadresser og lar routeren (WRT54GL) gjøre det i steden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå