formann Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) For ett tåpelig stunt, å la AMD kunder bli vitne til at 100 super Cpuer blir ødelagt av overklokkere Ikke mer AMD på meg, svært skuffet, folk som ødelegger cpuer får dem GRATIS? Hvorfor kunne de ikke bare hatt en normal konkuranse så folk som ikke ødelegger dem kunne hatt nytte av dem. Disse prosessorene er ikke supre for en vanlig overklokker. Dette er ikke prosessorer som er spesiallaget for overklokking, snarere tvert i mot. Det er kjerner med en defekt som gjør at de ikke kan selges. Defekten består av for høy strømlekasje, noe som gjør at de blir for varme til normalt bruk, og vil kunne gå av med døden relativt raskt. Det er en helt normal produksjonsfeil som AMD har valgt å dra nytte av ved å gi noe tilbake til OC-miljøet. Det er delt ut en del til diverse aktører som feks TomsHardware slik at de kan loddes ut. AMD vil også dele ut noen til de som er så heldige å vinne. http://forums.legitreviews.com/about21970.html http://www.tomshardware.com/news/amd-pheno...cking,8166.html http://forums.anandtech.com/messageview.as...hreadid=2315560 Det hadde sikkert blitt delt ut en her også, hadde det ikke vært for at hw.no har gitt opp hardware. ------------------- Det blir fort mange misfornøyde lesere når hw.no ikke klarer å få frem fakta i artiklene. Er det virkelig så vanskelig å sjekke opp litt før dere publiserer? Trenger dere litt hjelp med entusiastartiklene deres? Endret 2. juli 2009 av formann Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Da kan jo Intel komme med sine half-ferdige Tejas kjerne og sette "verdensrekord" på 7ghz eller noe sånt med litt flytende nitrogen.. Hvordan er dette hele bra for markedet eller sluttkunder? hadde intel gjort det så hadde det bare vært morro. jeg syntes at amd gjør en glimrende jobb. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Da kan jo Intel komme med sine half-ferdige Tejas kjerne og sette "verdensrekord" på 7ghz eller noe sånt med litt flytende nitrogen.. Hvordan er dette hele bra for markedet eller sluttkunder? Tror du virkelig at noe som er laget i hundre eksemplarer er for det vanlige markedet eller sluttkunder? Disse cpuene blir nok solgt/gitt bort til de folkene som har nytte av slike cpuer, ekstremoverklokkere. Syntes dette er bra gjort av amd. Gir de mye bra pr. Endret 2. juli 2009 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Interresant. Jeg må si meg enig i at mye relevant info har gått tapt i kopiering og oversettelse her. Jeg vil tro at hovedgrunnen til at hardware.no gjør det såpass bra er mengden relevant info i kommentarene. Så vidt jeg kan se er det i snitt 2-4x mer relevant info i kommentarene 1-2 dager etter en artikkel er publisert enn det er i selve artikkelen. (alså artikler om hardware) Lenke til kommentar
Revox Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Da kan jo Intel komme med sine half-ferdige Tejas kjerne og sette "verdensrekord" på 7ghz eller noe sånt med litt flytende nitrogen.. Hvordan er dette hele bra for markedet eller sluttkunder? Nei ikkesant? Jeg sitter å tenker på et par ting. Hvordan er Formel 1 bra for meg og mannen i gata? Hva tenker f.eks Toyota, BMW, Renault og disse andre firma'ene når de pøser ut millioner på en sport som sikkert ikke er bra for markedet eller sluttkundene? Hva kan vel være grunnen? Underholdnings verdien kanskje? Publisiteten kanskje? Nei ikke vet jeg. Det eneste jeg vet er at AMD er noen ordentlige dumrianer som velger å donere bort 100 prosessorer som egentlig skulle vært kastet. Makan Aldri mer AMD, Toyota, BMW, Renault, på meg. Tror jeg skal kjøpe meg den nye Lada'en jeg! Hurra for kommunismen Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Har sittet med en tanke i bakhodet i noen timer nå; Er det noe market for prosessorer som har mindre alvorlige slike lekasjer men ellers er helt fine? Alså en egen BE eller FX utgave som krever kraftig kjøling (vann, fase, eller ln2) og klokker bedre. Eller kanskje en egen Phenom x4 utgave med ekstra høy klokk og TDP beregnet på vannkjøling eller fase? Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Har sittet med en tanke i bakhodet i noen timer nå; Er det noe market for prosessorer som har mindre alvorlige slike lekasjer men ellers er helt fine? Alså en egen BE eller FX utgave som krever kraftig kjøling (vann, fase, eller ln2) og klokker bedre.Eller kanskje en egen Phenom x4 utgave med ekstra høy klokk og TDP beregnet på vannkjøling eller fase? Ja, det er det garantert. Hvor stort aner jeg ikke, men jeg ser for meg at alle som interessert i overklokking er potensielle kjøpere. Jeg har hatt et par sånne selv, og jeg skulle ønske det var fler å få tak i. Man kan på en måte si at A64 FX53 var en sånn prosessor. De var i snitt 10c varmere en non-FX med samme kjerne. Overgangen fra C0 til D0 stepping på Core i7 brakte med seg litt ekstra lekasje. De klokker bedre, men blir varmere en C0 under samme forhold. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Så lenge man kjører på med god kjøling er det vell ikke noe problem om det er mer varmeutvikling? En greit overklokket prosessor med slik lekasje (alså ikke maks klokket) som er kjølt så den holder lavere temp enn stock av en lik prosessor uten (så mye) lekasje vil vell være like stabil om resten av systemet henger med? Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Så lenge man kjører på med god kjøling er det vell ikke noe problem om det er mer varmeutvikling?En greit overklokket prosessor med slik lekasje (alså ikke maks klokket) som er kjølt så den holder lavere temp enn stock av en lik prosessor uten (så mye) lekasje vil vell være like stabil om resten av systemet henger med? Holder man varmen i sjakk ser jeg ingen grunn til at man skal få problemer. Levetiden kan være noe redusert sammenlignet med retail, men selv en halvering av levetiden er lenge nok til at prosessoren rekker å bli mest verdt som nøkkelring. Nå er jeg litt usikker på hvor "ille" det egentlig står til med TWKR, men basert på det jeg har sett frem til nå tipper jeg de ligger ca 20% over retail i TDP. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Blir spennende å teste denne.. fikk telefon fra AMD i går, og har en på vei... Så var det å skaffe både nitro og helium da.. Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Blir spennende å teste denne.. fikk telefon fra AMD i går, og har en på vei... Så var det å skaffe både nitro og helium da.. Blir spennende. Fått noen til å sponse LHe? Du trenger vel minst 100-150L om det skal bli noe greie på det, og til 80-100kr/l blir det fort penger. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Stoolman, lyst på besøk? :o Lenke til kommentar
Revox Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvordan er ståheia med disse prosessorene? Er det noen som har fått testet de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå