Gå til innhold

Kjøpt meg ny laptop, prøve Win7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Det fungerte så godt som HELT smertefritt da jeg installerte på min samboers Lenovo Ideapad S10e. Det eneste jeg måtte gjøre var å finen ut hvilken batterimanager som fungerte med windows 7 og slenge den inn. Google så var det løst.

På min Acer Ferrari 4000 gikk alt rett inn. Helt smertefritt.

Lenke til kommentar
Så jeg kan bare starte den fra pc'en, så går det ?

Ikke uten et program som kan åpne filtypen. Jeg kan anbefale heller å brenne ISO-filen med enten CDBurner XP eller ImgBurn (Gå i settings og slå av lydene før du starter, ellers kan du få deg en overraskelse).

Så etter jeg har starta opp,så trengere jeg ikke å legge inn drivere ?

Bare start installasjonen, velg hvor du vil installere (velg en annen partisjon enn hvor du har Vista). Og så er det bare å vente 15 minutter omtrent og den er ferdig med alt.

Lenke til kommentar

1. Gå hit også laster du ned Windows 7 RC 32bit ved og følge instruksjonene som blir gitt på siden.

2. Last ned ImgBurn her, også brenner du ut den filen som du nettopp lastet ned. Følg denne guiden viss du ikke skjønner hvordan.

3. Ta backup av alt du ikke skal slette.

4. Sett inn DVD'n som du nettopp brente ut også restarter du pc'n også følger du instruksjonene som blir gitt på skjermen.

Viss du møter på problemer så er det bare og spørre på forumet.

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva dere mener med spesielle programmet :p jeg bare starta setup.exe eller hva det var jeg.

Som regel finnes Windows 7 bare i ISO-format. Vista og eldre har ikke direkte støtte for dette (slik som Win7). Derfor trenger du et ekstra program. Du har nok ikke lastet ned en slik utgave da du installerte.

Ikke direkte nødvendig, da (om du ikke formaterer) Windows 7 tar vare på alle filene dine og legger de under "Windows.old".

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva dere mener med spesielle programmet :p jeg bare starta setup.exe eller hva det var jeg.

Som regel finnes Windows 7 bare i ISO-format. Vista og eldre har ikke direkte støtte for dette (slik som Win7). Derfor trenger du et ekstra program. Du har nok ikke lastet ned en slik utgave da du installerte.

Ikke direkte nødvendig, da (om du ikke formaterer) Windows 7 tar vare på alle filene dine og legger de under "Windows.old".

Jeg pleier og anbefale folk og formatere før de installerer/reinstallerer et OS siden da får du bort alt rusket osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...