havkol Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg har et problem når jeg kjører trådløst. Da får jeg ikke tilgang til de andre maskinene i nettverket, mens det går helt fint å koble til Internett. Straks jeg kobler kabelen i PC-en får jeg kontakt med resten av maskinene i nettverket. Hvordan kan jeg fikse det slik at jeg får tilgang via trådløst? :x Lenke til kommentar
eiga Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvilken router/AP er det du har? Lenke til kommentar
havkol Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Hvilken router/AP er det du har? Zyxel Zyair B-1000 PC-en er en DELL I8200 med mini-pci. Har også forsøkt med et annet AP (Trendnet TEW-310APBX), og men det samme problem her. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Dessverre har jeg ingen erfaringer med Zyxel. Vet ikke hvordan det egentlig fungerer mellom 802.3 og 802.11(noen får rette meg dersom jeg har feil tall på standardene) på routere. Prøv å disable WEP og se om du får kontakt med ethernet da(for den er vel enablet?). Eiga Lenke til kommentar
maedox Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvis du har Windows XP kan d av og til hjelpe å kjøre "Set up a home or small office network" wizarden. Lenke til kommentar
havkol Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Det har ordnet seg. Fuglene vet hva som var galt. Først disablet jeg wep, men ingenting virket. Så enablet jeg den igjen, og nå virker både Internett-tilgangen og tilgangen til andre maskiner i lan-et. 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå