faaeri Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 En gruppe forskere har funnet en måte å stabilisere video fra et amatørkamera, etter at opptaket er gjort. Les mer Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Fascinerende! Men det er et problem som må løses, i enkelte tilfeller. Buffersonen i kantene er tilsynelatende stor, og man kan miste vesentlige detaljer om man ikke er oppmerksom på plasseringen. Kanskje større sensorer enn nødvendig kan ta høyde for ekstra/buffer-sonen så man ser hva man får — bortsett fra de utilsiktede bevegelsene ... Lenke til kommentar
t0ffluss Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) hva er forskjellen med dette og "Deshaker" plugin`en til Virtualdub? Sammenligning mellom FCP anti shake og deshaker: http://www.cinema5d.com/viewtopic.php?f=12&t=2909 **rettelse** klikket meg videre i linken og ser forskjellen Endret 3. juli 2009 av t0ffluss Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Sånn jeg forstår det har de ikke fjernet problemet med at man må forstørre bildet betraktelig for å unngå svarte kanter. Dette er jo noe av hovedproblemet med all bildestabilisering. Jeg er og litt skeptisk til hvordan 3D-algoritmene fungerer på andre ting enn hus og gater, men det blir jo spennende å se om dette fører til noen gode funksjoner i fremtidige filmredigeringsprogrammer. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Det spesielle ved denne teknikken er vel kanskje at den vrenger bildet litt. Å bruke 3d-punkter osv. for å stabilisere er vel ikke så nytt? Jeg tenker på f.eks. Boujou sammen med Fusion. Endret 13. juli 2009 av The_Lobster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg