Left Blank Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Per dags dato far jeg 12000,- hver maned pa kontoen. Jeg har en vanlig dnbnor brukskonto og sparekonto. Jeg overforer 5000 hver maned til sparekontoen. Jeg bruker nesten ingenting av disse pengene, kanskje 2-2500 per maned. Hvordan kan jeg fa noe mer ut av denne situasjonen? Det kan vare en stund sa kanskje jeg kan tjene endel over tid. Eller burde jeg bare bruke sparekonto og bli ferdig med det? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 plasser så mye som mulig på en høyrente sparekonto hver måned, jeg gjør det og har fått spart opp mye. en god regel er hvertfall å ikke bruke av sparekonto pengene, vanlig er vel med maks 12 uttak i året Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Takk! Det skal jeg lese mer om ja.. Er nok kanskje akkurat det jeg var ute etter. Lenke til kommentar
phphans Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 I følge nettsidene gir DnB NOR 0,25 - 1,75% rente på sparekonto avhengig av hvor mye man har innestående. Hvis det er det du får bør du opprette konto i en annen bank, for dette er ekstremt lavt. De bankene som gir høyest rente har ofte ikke noen uttaksbegrensninger heller. Søk på http://www.finansportalen.no Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Har du skattbar inntekt bør du spare i BSU. Fordelen er at du får bedre rente enn på en vanlig sparekonto, samt at du får fradrag på skatten med 20% av inskutt beløp hvert år. Du kan maks spare kr 20.000,- pr år. Denne spareformene er 100% sikker, og du tar ingen risiko. Minuset er at du binder pengene til kjøp av bolig. Du kan ikke ta ut pengene til andre formål, uten at du må tilbakebetale skattefordelen du har fått. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Har du skattbar inntekt bør du spare i BSU. Fordelen er at du får bedre rente enn på en vanlig sparekonto, samt at du får fradrag på skatten med 20% av inskutt beløp hvert år. Du kan maks spare kr 20.000,- pr år. Denne spareformene er 100% sikker, og du tar ingen risiko. Minuset er at du binder pengene til kjøp av bolig. Du kan ikke ta ut pengene til andre formål, uten at du må tilbakebetale skattefordelen du har fått. pluss at han kun får spart i 4 mnd siden grensen er på 20 lapper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå