Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med å finne mening i livet

Gjest Guest_TS_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_TS_*

Jeg er en relativt populær, 15 år gammel gutt. Jeg er godt likt av de aller fleste, både jenter og gutter.

Likevel så sliter jeg med å finne en mening i livet.

Jeg trives godt, og er mye ute, med mange folk. Alt jeg gjør blir bare for å få tiden til å gå. Jeg har ingen mål i livet, vet bare at det er lurt å jobbe på skolen, være med folk jeg liker osv. Jeg har en hobby jeg digger, men også her sliter jeg med dårlig motivasjon. Jeg har ingen inspirasjoner, ingen impulser, ingen ting å jobbe mot. Og livet mitt bare drar seg fremover, akkurat som tiden, uten noe mål. Tror dere skjønner problemet her.

Jeg liker også ei jente, men hun er sammen med en annen gutt, og jeg har forstått at jeg aldri vil få henne. Tror det hadde hjulpet å få seg dame..

Før var jeg helt motsatt, jeg hadde store ambisjoner, og ville utrette ting.

Skjønner at det her blir vanskelig å svare på, men hvis noen vet om noe som kan gi livet mitt en mening hadde jeg vært evig takknemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry to skuff you, men tror ikke vi her inne kan gi deg særlig mye mer mening i livet ditt enn det du selv kan. Saken er den at lykke er noe inviduelt som er helt forskjellig fra person til person. Alle mennesker, enten de føler at de har en mening med livet eller ikke, er forskjellige på de punktene der. Noen vil kanskje si at meningen med livet er å finne seg til rette med en jente/gutt man er glad i, mens andre vil si at lykke og meningen er å feste livet ut med mange forskjellige folk eller reise verden rundt i en seilbåt.

Vel, saken er den at det er DU i deg selv som må finne lykke. Der du finner lykke finner du nok også meningen med livet vil jeg tro. Jeg tror egentlig de fleste en gang eller flere ganger i livet sitt, undrer litt over hva som er meningen og vitsen med oss mennesker... Det er et spørsmål som er vanskelig å svaret på, siden det ikke har et fast svar. Derfor er det opp til deg å finne det svaret som passer for deg selv :)

Ikke bli frustrert, det tar tid.

Lenke til kommentar

Hva meningen med livet ditt er, kommer du nok ikke til å finne ut av med det første. Så det er ingen grunn til å bekymre seg over det. :)

Jeg er kommet til midten av 20-årene, og har fortsatt ikke kommet til en konklusjon om hva meningen med mitt liv er. Og jeg tror ikke at jeg heller kommer til å komme til den konklusjonen før jeg evt ligger på dødssengen min et par sekunder fra døden.

Men jeg tenker ikke så veldig mye på det. Jeg tror at jeg bare hadde endt opp som gal hvis jeg skulle fokusert for mye på det.

Men trenger du virkelig å vite hva meningen med livet ditt er i en alder av 15? I så fall kan jeg svare at meningen med livet ditt er å nyte livet til det fulle, ha det gøy med venner, og se på jenter. ;)

Lenke til kommentar

42!

Jeg liker også ei jente, men hun er sammen med en annen gutt, og jeg har forstått at jeg aldri vil få henne. Tror det hadde hjulpet å få seg dame..

Som de andre her også sier, vi kan ikke fortelle deg hva som gir mening i livet ditt. Tror ytterst få har løst gåten rundt meningen med livet, men de fleste vet jo hva som betyr noe i sitt eget liv :) for min del er det gode venner, kjærlighet, lykke, fysisk kontakt, fantastiske opplevelser osv. (alle disse henger forsåvidt sammen :p )

Et skritt på veien kunne vært, som du selv skriver, å "få deg dame". Om du tror denne jenta du liker ikke kommer til å bli singel i nærmeste fremtid, er kanskje det beste å komme over henne og begynne å sjekke ut andre..? Som smurstafa sier, mye av en gutts liv (om ikke hele?) går med til å sjekke ut jenter.

Ellers bør du bare slutte å tenke så mye på det. Etterhvert som du bestemmer deg for hva du vil bli og hvilken retning livet ditt vil ta på den fronten, vil ambisjonene og den følelsen av å ville bli noe mest sannsynlig spire igjen :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Takk for gode svar. Skjønner godt at dere ikke kan finne meningen med livet mitt.

Nei, hun jenta jeg liker kommer ikke til å bli singel. Dessuten er vi gode venner og jeg tror jeg har havnet i vennefella.

Skulle gjerne sluttet å like hun, men det er vanskelig ettersom jeg ser hun hver dag og vi er mye sammen.

Har skjekket ut andre jenter også, og det har hjulpet litt men jeg sliter med å få kjærlighets forhold til jenter. Blir alltid en venn. Her må jeg bare trene antar jeg.

Får vel bare fortsette videre, det er en del ting som skjer fremover med hobbyen min så kanskje det hjelper. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...