TheExcalibur Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Vet noen her om skikkelige grep til refrenget? Jeg finner bare grep som ikke passer helt. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg spiller denne varianten, høres riktig ut i mine ører http://chordie.com/chord.pere/tabfu.thudsp...ygget/idyll.crd Lenke til kommentar
Turbosauen Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg finner 3 forskjellige varianter av Idyll ute på nettet, har ikke spilt gjennom noen av dem men legger ut referenget til hver av dem her så kan du jo velge den du synes funker best. Nr.1 Den letteste, tipper det er den du allerede har prøvd, og den khaffner lenket til. Em Det var øl Am berusende ord D G det var sommer det var sol Em det var hjerter i brann Am blikkstille vann D G alt på denne jord Am Og det var kjærlighet G ja det var kjærlighet C og minner som aldri vil dø Em D en sol som farga himmelen rød-Idyll Nr.2 Em Det var øl Am berusende ord D G G/F# det var sommer det var sol Em det var hjerter i brann Am7 blikkstille vann D G alt på denne jord Asus4 Dsus4 D Og det var kjærlighet G ja det var kjærlighet Cmaj9 og minner som aldri vil dø Em D en sol som farga himmelen rød-Idyll Nr.3 Em7 Det var øl Am berusende ord Dsus4 G D/F det var sommer det var sol Em7 det var hjerter i brann Am Dsus4 G blikkstille vann alt på denne jord Am Dsus4 Og det var kjærlighet G ja det var kjærlighet Cadd9 og minner som aldri vil dø Em7 Dsus4 en sol som farga himmelen rød - Idyll Kan ikke skjønne annet enn at D/F i nr.3 er en skrivefeil og skal være D/F#, men har ikke noen gitar her så det blir bare litt spekulasjon. Selv setter jeg en liten knapp på nr.2 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Her har du fasiten, fra hjemmesiden til bandet http://postgirobygget.no/akkorder/idyll.pdf Lenke til kommentar
Turbosauen Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Joda, i og for seg grei den vel, men det er jo gjort en del forenklinger. Det hersker vel f.eks liten tvil om at i verset går de to siste akkordene | D | Dsus4 |, og i referenget over "det var sommer det var sol" så går det | D | G D/F# (eller no lignende) | Em |. Så selv om det er Postgirobygget sjæl som har lagt det ut, så er det jo ikke nødvendigvis fasiten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå