Gå til innhold

GPU og core er varm

Anbefalte innlegg

hei til vanlig bruk av pc min så ligger GPU og Core oppi 56 til 58 varme grader er det varmt til vanlig bruk av pc? Eller er det normalt har kjølepasta på

Prossesoren. dette er Prossesoren min AMD Phenom x4 955 quad core 3.20Ghz black edition

i spill så ligger den fra 60 til 65...

kan noen please svare meg takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt normalt, ikke i nærheten av å være et problem.

ok tusen takk for svar men det blir så varm når jeg spiller på pc og viftene i kabinette bråker, Ikke så mye men du hører dem ganske godt vis jeg stiller på speeden så stiger jo varmen har noen et forslag på hva jeg kan gjøre at det sammtidig kjøler og ikke bråker og ikke blir så varmt og at prossessoren bruker all GHz, når jeg gjør sånn at viftene i kabinette ikke bråker så bruker ikke prossessoren full kraft :)

kan noe please svare meg :)

Lenke til kommentar
Helt normalt, ikke i nærheten av å være et problem.

ok tusen takk for svar men det blir så varm når jeg spiller på pc og viftene i kabinette bråker, Ikke så mye men du hører dem ganske godt vis jeg stiller på speeden så stiger jo varmen har noen et forslag på hva jeg kan gjøre at det sammtidig kjøler og ikke bråker og ikke blir så varmt og at prossessoren bruker all GHz, når jeg gjør sånn at viftene i kabinette ikke bråker så bruker ikke prossessoren full kraft :)

kan noe please svare meg :)

Jeg er litt usikker på hva du mener med: "så varmt og at prossessoren bruker all GHz", men om du tror at prosessoren jobber mindre ved lavere temperatur, så er det desverre ikke riktig. Belastningen på en prosessor (GPU, CPU osv) er ikke avhengig av temperatur, men av programmet som kjøres.

Om du feks kjører et spill som belaster prosessoren din 75%, så vil belastningen være 75% uansett temperatur. 75% ved 10grader og 75% ved 70grader.

Det finnes ingen grunn til å få senket temperaturen på systemet ditt. Så lenge du ikke ligger nærmere eller over 100grader, og maskinen er stabil er alt OK.

Svaret ditt er litt vanskelig å tolke, så det er fint om du kan ta deg litt god tid med forklaringen. Ta en ting av gangen, og bruk punktum/spørsmåltegn for å skille mellom spørsmål og tanker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...