Keiseren av Grønland Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Som dere ser på siden min http://www.michaeljackson.no er det et tema som insisterer på at tagsene skal være synlige. Jeg lurer på om dette gir noen fordeler i det hele tatt, når det gjelder indeksering. Jeg vurder å fjerne dem helt, fordi jeg synes de ser rotete og forvirrende ut, og tviler på at noen lesere bruker dem til å navigere på siden. Er det noen annen grunn til at jeg burde beholde dem? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hvis du har tags kan de som leser på siden finne alle artikler som handler om det samme temaet ved å trykke på taggen. Egentlig ganske smart å ha. Den er vel ikke i veien heller? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Hvis du har tags kan de som leser på siden finne alle artikler som handler om det samme temaet ved å trykke på taggen. Egentlig ganske smart å ha. Den er vel ikke i veien heller? Er det kun det som er funksjonen? Jeg synes de absolutt er i veien. Jeg er av den oppfattning av at når det er artikkelen det handler om, bør ikke mange andre ting komme i veien ved å stå i nærheten. Jeg synes det ser rotete ut, og ødelegger renheten. Og når noe er rotete, så går det i veien for å forenkle brukervennligheten. Samtidig tror jeg ikke alle brukere skjønner hva det er, eller hvordan de skal bruke det. Dette er fordi det er en haug med ord som står samlet helt uavhengig av hverandre, på bunden av saken, uten at noe forklarer hvordan man skal bruke dem. Hvis du eller noen her har kunnskap om Wordpress, lurer jeg på følgende. Tags er jo egentlig noe som først og fremst brukes for indeksering hos søkemotorer. Hvis jeg fjerner synligheten av tags'ene, vil de forsvinne helt da? Det er jo slik at jeg manuelt skriver inn en rekke tags før jeg publiserer en sak i Wordpress. Vil tagsene fortsatt være linket i saken selv om de ikke er synlige - slik at søkemotorer fortsatt finner dem? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Prøv å ta de bort. Når de er borte trykker du "Vis kildekode" / Ctrl+U så ser du om de er der. Hvis de er der trenger du ikke de synlige tagsene. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Om emneordene ikke står i dokumentet så vil ikke søkemotorene plukke dem opp. Hensikten med emneord er å forenkle gjenfinning av data gjennom søk eller browsing, om du ikke viser emneordene så mister du browse-aspektet og søk blir ikke foreklet via konvensjonelle søkemotorer som Google (men det vil bli enklere via søkemotoren i Wordpress). Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Om emneordene ikke står i dokumentet så vil ikke søkemotorene plukke dem opp. Hensikten med emneord er å forenkle gjenfinning av data gjennom søk eller browsing, om du ikke viser emneordene så mister du browse-aspektet og søk blir ikke foreklet via konvensjonelle søkemotorer som Google (men det vil bli enklere via søkemotoren i Wordpress). Vel, emneordene kan fortsatt stå i dokumentet. Men om de er synlige eller ikke, spiller det noen rolle? Tradisjonellt sett er de jo helst usynlige. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Den eneste maten a skjule tekst i html er ved a legge det i en kommentar eller sette font color til samme farge som bakgrunnen.. Sa det spors pa hva du mener med at det star i dokumentet, og hvor. Hvis de bare er i kildekoden blir de ikke med i sokemotoren da google etc ikke gjor kildekoden sokbar. Men om du setter de til samme farge som bakgrunnen blir de indeksert. edit du kan eventuelt skjule det med css og, men blir ikke indeksert da. Endret 5. juli 2009 av coax Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Hva? Det kan vel ikke være sant det du sier der? Metatags har jo alltid vært sjult før det? Har hatt kurs om dette på skolen, der det spesifikt ble lagt vekt på hvordan metatags "skjulte nøkkelord på siden som gjør det lettere for søkemotorer å finne fram til deg" Lenke til kommentar
pimpim Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hva? Det kan vel ikke være sant det du sier der?Metatags har jo alltid vært sjult før det? Har hatt kurs om dette på skolen, der det spesifikt ble lagt vekt på hvordan metatags "skjulte nøkkelord på siden som gjør det lettere for søkemotorer å finne fram til deg" Metatags og tagger som her i en Wordpress-installasjon er to helt forskjellige ting. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) ja, meta tags er f eks meta description="css php kode blogg" og er en egen html tag som sokemotoren er kodet for a inkludere.. edit: men faktisk sa star det pa wikipedia at google IKKE inkluderer en gang meta tags i indexen.. Endret 7. juli 2009 av coax Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Hva? Det kan vel ikke være sant det du sier der?Metatags har jo alltid vært sjult før det? Har hatt kurs om dette på skolen, der det spesifikt ble lagt vekt på hvordan metatags "skjulte nøkkelord på siden som gjør det lettere for søkemotorer å finne fram til deg" Metatags og tagger som her i en Wordpress-installasjon er to helt forskjellige ting. Jøss, det ante jeg ikke. Jeg trodde det var de samme tingene. Jeg trodde at å adde tags i Wordpress var å lage metatags for hver post. Derfor har jeg alltid synes det var rart at de skulle være synlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå