bruker234 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Heisann, fikk et vepsestikk for snart ca 30 timer siden under tåa mi Nå er jeg helt hoven på hele foten, og så vidt på leggen. Først tenkte jeg at dette kunne være en allergisk reakson, men jeg har jo blitt stukket utallige ganger gjennom tidene, uten å ha reagert noe spesielt. Burde jeg gå til legen eller vente en dag eller to til å ser om det gir seg? Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Ett ord: Amputasjon. Her er det bare å begynne å sage helt oppe ved lysken, husk tourniquet! Sånn ellers ville jeg ha ventet en dag for å se om det blir bedre, for så eventuelt å dra til legen. Høres ut som du har fått en allergisk reaksjon. Disse kan vare en stund og være plagsomme. Legen kan gi deg en resept som minsker disse plagene rimelig kvikt. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Burde jeg gå til legen eller vente en dag eller to til å ser om det gir seg? Ring lege for å høre - ikke vent. (Til nød kan du vel kanskje ringe 113 - hvis ingen annen råd) Tror det kan være slik at man kan få en viss allergisk reaksjon selv om man ikke merket noe tidligere, neste gang kan det bli enda værre. Husker ikke om dette også gjaldt vepsestikk. Ble selv stukket av veps for en halvtime siden, du verden hvor effektivt det var å smøre på arnicasalve (norsk: solblom). Den sviende smerten ble helt borte. Et fint universalmiddel å ha i huset; mot idrettsskader og mye rart - demper betennelse og smerter m.m. http://www.dinside.no/utskrift/347031/arni...ader-og-stolhet Endret 2. juli 2009 av fjellreven1 Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Ett ord: Amputasjon. Okei, tok bort hele foten, fra låret og ned. Var også redd det hadde spredd seg så jeg tok det andre benet i samma slengen, + et øre. Var hos legen, fikk noen allergi piller Var vel allergi, men jeg har aldri reagert slik før Ser ut som jeg er på bedringens vei, jeg var nær ved å stryke med. Uff Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Kommer veldig an på hvordan vepsen treffer. Treffer den "riktig" kan man fort hovne opp over større områder. Jeg fikk et stikk på tommelen en gang og da hovnet armen opp helt fra tommelen og opp til albuen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå