A.J Green Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Hei. Vet det finnes tusen tråder om nøyaktig det samme, men jo mer jeg leser trådene jo mer usikker blir jeg. Er jo tusen forskjellige komponenter.. så jeg "tenkte" det var greit med en egen tråd. Greit nok, har følgende hardware. core i7 asus p6t delxe v1 corsair 3x2 1600mhz xms noe, ikke dominator ram'en i hvertfall ati 4870 så her er greia, jeg ønsker i utgangspunktet kun å kjøle cpu. da den blir vel varm med luftkjøling (4ghz med noctua push pull) derfor vannkjøling. er chipset virkelig nødvendig? jeg gidder ikke punge ut masse penger på kjøling til skjermkortet som ikke lenger er top notch, men det hadde vært greit å knne gjøre det senere dersom jeg kjøper et nytt skjermkort. så det jeg trenger (tror jeg) er en vannblokk til cpu, radiator, pumpe, tank(?) og ja, slanger og nipler og alt det der. jeg ønsker kvalitet med nok kapasitet til eventuelt å kunne kjøle hk, gpu(s) etc. Budsjettet er ikke så nøye, men å betale unødvendig mye for ytelse som er marginalt bedre er jeg ikke ute etter. Det hadde vært nydelig om alt kunne kjøpes i en og samme butikk, f.eks chilled pc, de virker solide. på forhånd takk :] Endret 23. juli 2009 av cardiac arrest Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 *bump* ingen? :/ Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Da må vi nesten gå for en tredje bump! Har nå anskaffet meg en lian li cube, tanken er nå å ha 3 stk athena 5 in 3 moduler på psu-siden og radiator på hovedkort-siden og evt en i toppen. Men her sier kanskje mspaint.exe mer enn 1000 ord. Vil en singel 240mm radiator gjøre susen i forhold til å kjøle en i7 godt nok? Jeg vil gjerne ha tips på hvordan jeg burde sette opp dette, og gjerne hvilke deler som er fornuftige å kjøpe inn! På forhånd takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå