SlettetBruker5125 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg har da funnet en kleshenger i skapet til bestemoren min, etter hun døde. Påtrykket lyder: "S. Paltiel - Herrekonfeksjon - Trondheim" Den er litt oldstyle, men da lurer jeg på: Er det kjøpmannen Salomon Paltiel det er snakk om? Forøvrig er Salomon Paltiel faren til den kjente jøden Julius Paltiel. Vedlagt er to bilder av kleshengeren! Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 For min del har jeg ikke peiling. Men virker interessant skal følge med på denne tråden. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Det er svært sannsynlig at det er Salomon Paltiel, Julius' far det er snakk om. Ikke mange andre ved det navnet i Trondheim på starten av 1900-tallet. Bilde av ham og butikken Lenke til kommentar
SlettetBruker5125 Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Har denne da noen materalistisk verdi, eller er det bare en "familie-antikvitet"? Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Tviler på at den er verd mange grunkene. kanskje for noen særdeles spesielt interesserte. Lenke til kommentar
SlettetBruker5125 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Ok! Takker for alle svar, dere hjalp meg utrolig bra! Særlig takk til Partlowhttps://www.diskusjon.no/style_images/main_gfx/folder_editor_images/icon_open.gif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå