Eddie_ Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Min PC kjører windows XP. Nylig innstallerte jeg endel ny maskinvare. Først ny RAM og et nytt skjermkort. Deretter fant jeg ut at strømforskyningen ikke var god nok til det nye skjermkortet, så jeg kjøpte ny. Før jeg innstallerte strømforskyningen brukte jeg ikke PCen i stor grad, ettersom den ikke kunne kjøre spill skikkelig nok. Derfor vet jeg ikke om problemet oppsto før eller etter den ble innstallert. Problemet er som følger: Når PCen min har blitt brukt en stund (ca 6-8 timer vil jeg tro) blir skjermen helt svart, og det kommer opp "Power saving mode" (slik som det kommer dersom skjermen ikke får noe signal). Andre ganger blir ikke skjermen svart, men det dukker opp vertikale striper. Stripene er ca 3-4mm brede og er enten to nyanser av gult eller to nyanser av grønt. Annenhver stripe har lik nyanse. Dette har som regel skjedd mens jeg spiller. Jeg har ganske nettopp reinstallert windows og formatert harddiskene, så problemet skyldes sannsynligvis maskinvaren. En annen mulig årsak kan være temperaturen. Noen som kan hjelpe meg litt på vei? Jeg bruker PCen relativt mye nå som det er sommerferie, og det hadde vært greit om den fungerte skikkelig. En annen ting som kanskje kan være verdt å nevne. Noen ganger fortsetter lyden i bakgrunnen helt som normalt. Jeg så på en youtube-video når skjermen gikk svart, og lyden fortsatte i headsettet mitt, men jeg kunne IKKE avslutte nettleseren ved hjelp av tastaturet. Andre ganger igjen begynner lyden å hakke (mulig dette kun har skjedd når jeg har fått blackout ingame). All hjelp blir veldig verdsatt! Eddie Lenke til kommentar
olemagro Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Av egen erfaring skyldes sånt støv i maskinen eller overoppheting, men det behøver ikke være et maskinvareproblem. Har du f.eks gått gjennom feilsøking på skjerminnstillinger? Der er det bl.a et alternativ med at skjermen får opp striper og forslag om hvordan du skal løse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå