Sitronsaft Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg har nettopp flyttet på hybel, er en stor blokk med masse smårom med seng og ethernet-inngang for dem som bor der. Kobler meg til og alt er fryd og gammen, internett fungerer fint, men jeg får ikke koblet til med msn. Jeg bruker vanligvis iMac, og har prøvd messenger for mac, adium og aMsn på denne, men ingen vil koble seg til. "the service is not available or you are not connected to the internet". Lurte på om det hadde med macen å gjøre, så jeg prøvde med en bærbar pc som kjører windows xp. Der fikk jeg koblet meg til med msn, og folk snakket til meg, men ingen av dem fikk meldingene mine. Så det er på et vis samme problem her. Noen som har en anelse om hva problemet skyldes og hvordan det kan fikses? Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Msn kan godt være blokkert. prøv en nettbasert msn som: webmessenger.msn.com Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Det er sikkert sperret en del porter på Ruteren som blant annet går ut over msn. Sikkert gjort fordi nettet kan bli tregt hvis mange er på msn, ihverfall når webcamera brukes. Det du kan gjøre er å snakke med den som er dataansvarlig å spørre om det kan åpnes for msn. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Gikk og spurte ansvarlig på bygget og hun sa at siden dette var et gjestenett til universitetet var det visse begrensninger som ikke kunne bli gjort noe med. -.- Men men, får da bruke en slik nettbasert msn. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Er ikke tilfeldigvis i Oslo? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Heisan. Du kan gå forbi den sperren ved å få MSN trafikken til å passere en annen datamaskin først. På hovedvinduet i msn der du kan logge inn trykker du alt, en meny vil poppe frem helt oppe i vinduet. Trykk verktøy->alternativer->Tilkobling->Avanserte innstillinger Fyll ut følgende: Sock5: 216.188.231.180 Port: 49415 Bruker og passord skal være blankt. Trykk test og vent på resultat. Fungerer det lagrer du instillingene. Lykke til! Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Takker for svar! Er en stund siden jeg flyttet fra hybel nå, var btw i Bergen for dem som lurte. Ble til at jeg brukte meebo. Nå er jeg tilbake på vanlig msn igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå